Thursday, August 8, 2019

هم افزایی یا سینرژی

هم افزایی (سینرژی) چیست؟
این پرسش من از رفیق حشمت‌الله شیخ الرئیس سکولار، دموکراتِ شریعتمدار، شاهزاده نوری بلاست!
ما مردمی دچار بلای مصرف‌گرایی در سرزمینی عقب‌مانده‌ایم که قدرت درک هم‌افزایی را نداریم و هیچ اربابی هم رعیت را شریک تولید و مصرفِ #ما نکرد که نکرد!
و ما ادراکَ هم‌افزایی؟

"هم‌افزایی" راه حلی برای حل مسئله از دوران پیشاآزادی تا پساآزادی است! اما مغز عقب مانده از کشف مسئله ناتوان است چه برسد به حل آن. مگر قوم آریایی احمق است که بخواهد به دیگری گوش فرا دهد؟ ما اساتید شلیک بادهوای معده از دهانیم! ما اینیم! ما گنده گوییم و اسیر کیش شخصیتی این‌چنینیم! برای یک بطری آب خون می‌ریزیم و دریا دریا خشک شود مغبونیم! چون که صاحب دریائیم و گدای قطره از دست نوکر و رعیتی که سلطان و ارباب ماست! چون خفت‌شده در چنبره‌ی کویری و جبر تاریخی-جغرافیایی در زمینیم و چون شاهزادگان قجری حتی سرنوشت و تعقلمان را هم از لیاخوف روسی و سِر جان مَلکم انگلیسی و این و آن گدایی می‌کنیم تا بعدا تکه پاره‌های خویش را چون پازلی جورچین کنیم و برای اطمینان از تعادل بین زالو و کرم مرده‌خوار و ساقه‌خوار، مناسبات مربوطه را تبدیل به داس و چکشِ قانون ‌کنیم. چرا که هنوز در عصر مدرنیته، فارغ از نیت خیر و شرَ شاه و شیخ، در یک دورهمی دنباله‌دارِ شب یلدایی، زخمی و مسحور تیرمژگان شهرزاد قصه‌گوی و محصور در مغز سلطان به سورچرانی حرفِ مفت افسانه‌ها خرمست می‌شویم و آنقدر بالا و پایین می‌پریم تا خروسخوان سحری هر چه خورده‌ایم را بالا آوریم و هوش‌باخته عین جنازه تا لنگ ظهر میان هشت لنگ درازِ "اختاپوسِ بصیرت" در امان بکپیم و در عصر بمباران اخبار بی‌سند رسانه‌ها از سر درد بیدار شویم و دردِ خماری را با دُرد شراب و شرنگ ته جام زهر ضیافتِ خیمه‌شب‌بازانِ درباری در #تکیه_دولت تسکین ‌دهیم و در پایان نمایش از سر نیاز یکی دو تا لگد بیندازیم، تا شاه و شیخ و سلطان صاحبکران اگر از یاغیگری ما دیوانه شوند، آنگاه ما ویرانه‌ایم و در بی اعتمادی به شراب شیرین و تقلبی چوپان دروغگو، ناگهان در نیمه شبی به دست گرگ حادثه لت و پاریم. و لت و پار میان چنته‌ی ترکمانچای و گلستان، در مفلسیِ ناشی از حل مسئله دنبال پشیزی بگردیم و 100 سال درآمد سالانه را در یک نشست زیر پوتین لیاخوفی دیگر در شمال خزر از محل سهم 50 درصدی خود به شریکانش باج دهیم به 11 درصد شنگول شویم تا یک نفر پرده‌دار بتخانه زنده بماند که برایمان با قانون مغز خود سرنوشت بنویسد تا تعادلمان در کاسه‌ی خدایی سرش به هم نریزد به گدایی... سینرژی چه کوفتی است؟ چه معجونی است هم‌افزایی؟
هم‌افزایی یعنی کار گروهی برای پر کردن ناتوانی یکدیگر با توان متنوع یکدیگر. این یعنی 1+2 نمیشود 3 بلکه میشود هزار. این یعنی 113 سال پس از تحمل درد ناشی از تجاوز از قانون مشروطه‌ی مشروعه، بصورت سمبولیک 113 نفر شویم گردِ حق آب و خاک مشترک (نه ایدئولوژی چند سردار) برای تدوین نقشه‌ی راه مشترک به سخنگویی یک فرد کاریزماتیک (نه مچاله گردِ او و یا مچل گردِ این باجی و آن ناجی). در مثل مناقشه نیست؛ تو بخوان 13 نفر!
حلقه‌ی گمشده‌ی استقلال و آزادی در این ویرانسرا تنها #هم_‌افزایی یا همان #سینرژی است.
حل مسئله از دید مبارزان اپوزیسیون اما بدون شناخت درست آن، به شیوه‌ی سنتی و عصر حجری است. پنج سردار در شش طرف و باقی مردم پریشان پشتِ این و آن پراکنده و مچل.
القصه: اپوزیسیون پر انرژی، بدون سینرژی و هم افزایی، باد هواست و پاانداز ارباب بومی میان لنگ‌های ارباب جهانی لت و پار... و این است داستان شهرزاد قصه‌گوی از این قوم سرگردان و بیمار.
و چیست بیماری؟
من به خالِ لبت ای دوست گرفتار شدم... چشم بیمارِ تو را دیدم و بیمار شدم.
یعنی: یک بز گر می‌تواند کل گله را به خلقیات خویش گر کند! بویژه در دوران پیشاآزادی. #پارلمان اگر دروغ نیست باید در دوران پیشاآزادی موجب اتحاد شود! وگرنه هیچ بقالی در دوران پساآزادی نمی‌گوید ماست من ترش است!... #شاهزاده !
و شاهزاده‌ی من یکی از آن 5 نفری است که همت کنند و از کل مدعیان ثبت نام کنند تا یکی سخنگوی 113 تن در #ستاد_مشترک_اپوزیسون شود! ستادی با ادبیات ایجابی-جذبی به جای ادبیات سلبی-حذفی. آنگاه اکثریت ملت برای حضوری تاریخی دلگرم خواهند شد تا اقلیت را در یک میدان امن در آغوش خود ذوب کنند! وگرنه رعایای این قوم سرگردان، پشت سر چند آلت ارباب تفرقه، در چنبره‌ی اربابان بومی و جهانی، خودشان خودشان را به نفع دو اربابِ بالا و پایین، لت و پار خواهند کرد!
پیش از آنکه ایران #ایرانستان شود و مام میهن در یک خودخوری و دیگرخوری فرزندان خود، خالی از همان تکه پاره‌ها و ناپیدا شود!
همت کن، تا کاری کنید کارستان و تاریخی!
وگرنه جملگی شریک دزد و قاتل قافله‌اید!
خیام ابراهیمی
14 مرداد 1398
سالروز فرمانِ مشروطه‌ی همیشه مشروعه در جیب سلطان متبوعه
لینک دانلود #مرامنامه امید و نقشه راه تا استقرار اراده مردمی پس از خرید:


No comments:

Post a Comment

کاروان میلیونی دفاعی صلح در اوکراین

# کاروان_میلیونی_دفاعی_صلح   در  # اوکراین تقریبا مطمئنم که مردم # اوکراین قربانیِ کاسبی و تبانی شرق و غرب در سناریوهای نظم نوین جهانی تو...