Saturday, October 26, 2019

فرقه تبهکار یا جامعه‌ی تبهکار


فرقه تبهکار؟ یا جامعه‌ی تبهکار؟

پینوشه؟ یا هیتلر؟
مهر نیوز: کثیف‌ترین پیرمرد ایران، سالم است!(تیم انگل‌شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران)



1) برای احوالپرسی، عین آقازاده‌ها آمده به دخمه‌ی جذامیان در حلبی‌آباد، تا از سر مهر، مفت مفت حالم را بپرسد که آیا با این همه بدهی، آهی در بساط استقلالم مانده و یا مرده‌ام؟ می‌گوید: هنوز زنده‌ای، #ابلوموف؟! نمی‌خواهی کپه‌ی مرگت برخیزی؟
می‌گویم: زودتر وجدانت را خالی کن و برو سراغِ مرده‌خوری شرعی! من مزه‌ی عرَقِ نابِ جبینِ تو نیستم، #هانیبال! همه که شاه نمی‌شوند، تاج بر سر و زیر دست و پای مردم. یکی هم می‌شود شبیه #خمینی، زنده و مرده‌اش بر دوشِ مردم، و یا شبیه آن روانپزشک آدمخوار و روانپریشِ جنتلمن #هانیبال_لکتر، قهرمان فیلم #سکوت_بره‌ها که سوژه‌هایش را به جنایت وامی‌داشت و زنده و مرده‌‍شان را بین میز تشریح تا میز غذا با "وسواسی هنرمندانه در آشپزی" با لذت می‍خورد؛... و یکی هم شبیه #عمو_حاجی، زنده و مرد‌ه‌اش مایه‌‌ی امید و زندگی میکروب‌ها، پر از سندروم... یکی هم مثل من ساقه‌‌ای بین مرامِ خاک و خوشه‌ی گندم، از این‌جا مانده و از آنجا رانده‌‍‍‌‌ای که #مرامنامه‌ ی هم‌افزایی‌اش را به پر کاهی نمی‌خرند و پس از خوشه‌چینی توسط ازماه‌بهترانِ مقیم در بارگاه بیت و درباریان، چون پرِ کاهی به کار گاوان و خرانِ باربردار می‌آید(دور از جانِ مهربانتان).
.
2) عمو حاجی
راجع به پیرمرد، هر روز یک شایعه داغ می‌شود... امروز می‌میرد؟... فردا می‌میرد؟... اما او دهه‌هاست که میان توده‌های ویروس‌ و نحله‌های مختلف میکروب زیسته و نمرده! تمام میکروب‌ها را یکی یکی کشته اما خودش نمرده... تو گویی خدای میکروب‌هاست و میکروب‌ها بنده‌ی او.
می‌گویند: 60 سال است که تن به آب نزده! از حمام و تمیزی می‌ترسد؛ مبادا که بیمار شود و بمیرد!
خودش می‌گوید روزی در جوانی وقتی پس از حمام مریض شده، دیگر حمام نرفته و هرگز آب به سر و صورت و بدنش نزده.
82 سال دارد. نامش #عمو_حاجی است. زاده‌ی روستای #دژگاه شهرستان #فراشبند #شیراز.
با تیتر تهران‌تایمز انگلیسی، مشهور شده به: کثیف ترین مرد سالم ایران
در جوانی دچار شکست عشقی شده و 60 سال است که در بیابان و بیغوله و زیر سقف آسمان زندگی می‌کند! و با پوستی کبره‌بسته میان زباله‌ها، گوشت مُردار گندیده‌ی حیوانات را با لذت می‌خورد... مسئولِ کمیته امداد امام خمینی(ره) به مصلحت نظام به دروغ می‌گوید او گوشت گراز را چون در اسلام حرام است نمی‌خورد! اما او عاشق لاشه‌ی گراز گندیده است! گاهی که اهالی روستا برایش گوشت نذری می‌برند، آن را زیر خاک پنهان می‌کند تا حسابی بگندد و بعد آن را در یک پیت حلبی که لیوان آبش هم هست، نیم‌پز می‌کند و با پنج لیتر آب درونِ پیت و یا یک بطر نوشابه‌ی خانواده که می‌تواند یکنفس سربکشد، با دندان‌های یکی در میانش، جویده و نجویده می‌بلعد! او محشور با میکروب‌ها و ویروس‌ها به همزیستی مسالمت آمیز رسیده.
میکروب‌ها، بنده‌ی او
با پوستی کبره‌بسته چون پوستینی
با ریشی‌بلند و سری نیمه‌تاس
آن بنده‌ی خدای #خمینی
آن سالم‌ترین مرد کثیف جهان
که برای کوتاه کردن ریشش سلمانی نمی‌رود و آن را می‌سوزاند
نه هر آنکس که سر تراشد و ریش گذارد، قلندری داند
به میکروب‌ها دل داده و از کشت و زرعشان قلوه می‌چیند
او ثابت کرده که همواره یک بزِ گر نیست که هر گله‌ای را گر می‌کند!
بلکه یک گله بز گر می‌تواند چوپانی را بر خود مسلط و گر کند!
جوری که با میکروب‌ها کنار بیاید و میکروب‌ها با او
یک زندگی مسالمت‌آمیز میان مردار و مار و مور، با ویروس‌ها و میکروب‌ها از گهواره تا گور
در اجتماع انسانی، این میکروب دروغ است
دروغی که از گهواره تا گور منبع اعتبار و ارتزاق و تنازع بقاء مؤمن‌هاست.
بنابراین: تا می‌توانی میان گهواره تا گور، تسلیم باش و دروغ بجور!
می‌گوید:
در 20 سالگی شکست عشقی خورده و از آن وقت تا حالا سر به بیابان گذاشته و بالاخره به این نتیجه رسیده که اگر کسی حاضر باشد با او ازدواج کند، او مایل به زندگی مشترک است.
اهل صیغه کردن طفل 9 ساله نبوده. اصلا به عقلش هم نمی‌رسیده که لذت جنسی بردن از طفل شش ماهه به شرط و شروطها با یک راه شرعی و در دشتِ پربلا با میلیون‌ها میکروب حتی میان خلا و به قتوای علما، شرعا مقدور است. تنها کافی است با ولیِّ طفل بینوا یکجور معامله کند و ولیِّ دَم هم طفل شش ماهه‌اش را به عقد پیرمردی 182 ساله درآورد.
اما او فقط 82 سال دارد!
او یک تبهکار اجتماعی نیست! اما میان تبهکاران طبیعت، به همزیستی مسالمت‌آمیز رسیده است و پس از شکست عشقی، هنوز امیدوار است و ناتوان از مهرورزی در بن‌بست مهرطلبی هنوز سرش هوای مهر دارد.
خبرنگار مهر نیوز می‌گوید: با اینکه برخی از تماشاچیانِ غریبه با انسان، همیشه در صحنه به عمو حاجی سنگ می‌اندازند و به ریشش می‌خندند، اما او آزارش به کسی نمی‌رسد و بسیار مهربان است! از #انقلاب_فرانسه و #روسیه باخبر است و پیش از بازی بزرگ می‌دانسته که روحانی پیروز میدان است!
او عشق را در مهری دوجانبه می‌خواهد، نه زورگیری از کودک شش‌ماهه
شاید به همین دلیل، "بیگانه‌ای" از اجتماع بریده چون خود را ندیده
شاید به همین دلیل "دیوانه‌ای" فاضل و عالِم چون هانیبال و یا هیتلر و یا امثالهم، به ریش جامعه خندیده و به زندگی هر غیرخودی ریده!
راستی رابطه‌ی تو با میکروب‌ها و ویروس‌ها چگونه است؟
آیا شما هم سالمی؟
آیا در این 40 سال اخیر، هیچ حمام رفته‌ای؟
و یا با طبیعتِ کرم‌ها و زالوها، و در جامعه به یک همزیستی مسالمت‌آمیز رسیده‌ای؟
من که بیمارم...
.
3) پینوشه یا هیتلر؟
در یک نظام اجتماعی توتالیتر و تمامیتخواه، همواره یک #هیتلر بدتر از یک #پینوشه به حال مردم است. چون یک درنده‌ی فیزیکی هر گز نمی‌تواند با سفسطه، باور و سمبول‌ها و هویت و غرور و اراده و اختیار باطنی مردم را به‌هم بریزد و به فساد بکشاند و مانعی برای وسعت انتخاب و آزادی اراده به نسبت توانایی در انسان مختار باشد! یک پینوشه با زور غیرایدئولوژیکش، هویت، هستی و باور و روان و ذاتِ انسان‌ها را به فساد و نابودی نمی‌کشد و یک فرهنگ را بیمار و تبهکار نمی‌کند! اما یک استالین و یا هیتلر می‌تواند با زور مادی و القاء ایدئولوژیک و معنوی توأمان بر اساسِ ویژه‌خواری حقِ ژنِ برتر مالکیت، تکنولوژیک، ایدئولوژیک و یا نژادی و یا عقیدتی، و با تسری عواقبِ فراگیر دروغی ایدئولوژیک بر جسم و جان، با استحاله‌ی معنای واژگان، جامعه‌ای را به تباهی و فساد بکشد و تبهکار کند!
اما همواره یک خمینی از راه می‌رسد که روی موج ادبیات سلبی-حذفی با شقه کردن فرزندانِ مام میهن در یک دو قطبی بین مؤمنان خودی و کافران غیرخودی، در سازوکاری انسانسوز و آدمکساز، هم عامل کورس رقابت برای حذف غیرخودی می‌شود و هم مانع از تمرین جامعه برای شکوفایی پتانسیل‌های ذاتی و انسانی در یک سازوکار زایندگی و بالندگی بر اساس #هم_افزایی.
#خیام_ابراهیمی
27 مهر 1398

No comments:

Post a Comment

کاروان میلیونی دفاعی صلح در اوکراین

# کاروان_میلیونی_دفاعی_صلح   در  # اوکراین تقریبا مطمئنم که مردم # اوکراین قربانیِ کاسبی و تبانی شرق و غرب در سناریوهای نظم نوین جهانی تو...