Thursday, May 7, 2020

مصادره منافع عام توسط خواص

مصادره منافع عام "مام میهن" توسط فرزندان خاص و نامشروع
(نقدی به تحمیل "دولت در تبعید" با رویه غیرحقوقی و غیراخلاقی)

با ستودن درایت آقای دکتر هودشتیان در پرهیز از دولت در تبعید، در صداقت آقای پرفسور کنگرلو شک نمی‌کنم؛ اما فکر می‌کنم اعتبار ایشان از #ققنوس تا امروز قربانیِ شرکت‌های سهامی خاص شده است! حال آنکه راه نجات مام‌میهن در روشی علمی و عام است!
41سال است که بخشی از اپوزیسیون، خودآگاه و یا ناخودآگاه و ابتدا‌ءبه‌ساکن و یا با #هدایت_نرم نظام سلطه، اکثر ایده‌های ناب حق‌طلبی و مردمی را با روش‌های بد و خاص و انحصاری ‌سوزانده‌اند! آن هم بدون مکانیسم تصمیم سازی علمی و با روش‌های دیمی و هیئتی و ضربتی، بدون مقدمات اقناعی و عام.
ایده دولت در تبعید ایده‌ی خوبی است اما نه ابتدا به ساکن و نه بدون مکانیسم تصمیم سازی علمی و عام و فراگیر، و نه بصورت دیمی و هیئتی و عصرقجری و حسینقلیخانی: هر سخن جایی و هر نکته مقامی دارد. با خشت کج و روش هیئتی و خاص(نه عام) در واقع فرجام یک روش بد، نابود کردن این ایده‌ی خوب است!
چرا که یک بنای محکم و عام، باید دارای مکانیسم‌ تصمیم‌سازی و مراتبی علمی و عام باشد. وگرنه در اشغالگری ایران توسط یک فرقه‌ی توتالیتر و مستبد شکی نیست!
نه هر آنکس که سر تراشد قلندری داند!
نکته این است که:
نه "شورای گذار" و اینترنشنال با حمایت #آهی وابسته به کنسرسیوم نفتی روسی و امریکایی، و نه #ققنوس با پشتیبانی #نادر_صدیقی امنیتی وابسته به سرمایه داران روسی در باشگاه آرسنال #انگلیس و صاحب کیهان لندنی خانم بقراط و #رادیوفردا، و نه "سکولاردموکراتها" و نه "ما هستیم" با حمایت باند امنیتی داخلی، و نه #فرشگرد با پشتیبانی #رامین_پرهام، و نه شاهزاده و نه هیچ شرکت سهامی خاص دیگری، مشروعیت حقوقی برای رفتاری عام را ندارد! تمام بازوان این اختاپوس به یک سر وصلند که هدفش مصادره‌ی اعتبار و سرسره بازی روی کاریزمای فرهیختگان صادقِ مام میهن است.
یک حرکت عام مردمی، نیازمند روشی عام و مردمی است. حتی در تبعید!
...
#شهرام_همایون: "با آمار خودمان و سفسطه‌‌ی خانم #نیره_انصاری که گفت روش ما حقوقی و اخلاقی است، دیگر اثبات شد که دولت در تبعید تشکیل شده توسط "من" مشروعیت دارد. بی توجه به اینکه مهم نیست که باور یک "من"(علی رغم آبشخور و پشتیبانی آن توسط منابع مشکوک) درست یا غلط باشد! بلکه مهم این است که روش اقناعی یک عمل درست چگونه در پروسه‌ای علمی و غیرقابل کتمان به تائید عام رسیده باشد."
توضیح: استدلال عدم مشروعیت نظام سلطه توسط "خانم دکتر انصاری" غلط و مغلطه نیست! بلکه سفسطه است! چون یک اصل درست را در جای نادرست و به روش نادرست اثبات کرده و از آن نتیجه‌ی مطلوب خود را تحمیل می‌کند!
یعنی راه و روش منطقی اثبات عدم مشروعیت یکی و مشروعیت دیگری، مراتبی دارد که رعایت نشده است و به استخدام راهزنان بظاهر خیرخواه درآمده است تا در ادامه نفله شود.
.
تمایز بین مراتب علمی و روشهای دیمی و هیئتی:
مشروعیت دولت در تبعید چگونه اثبات می‌شود؟
جدای از دلایل خانم انصاری در باب ساقط بودن مشروعیت حکومت، که باید با رعایت مراتبی بصورت یقینی و در مقابل چشم مردم و با تاکید فهم حقوقی مبانی آن توسط اکثریت مردم(نه اقلیت و یا تعدادی و یا گمان به اکثریت مردم) اثبات شود، یک پرسش ماهوی مطرح است:
آیا هر مدعی و شخصیت حقیقی و حقوقی می‌تواند دارای مشروعیت تاسیس یک دولت در تبعید باشد؟
یعنی آیا بدون اجماع علمی و تعیین مکانیسم تصمیم سازی بر سر فلسفه، استراتژی و تاکتیکها، به روش عصر قجری و در پشت پرده، می‌توان عمل کرد؟
بدیهی است که اثبات عدم مشروعیت نظام حاکمه توسط اکثریت مردم و نیز اثبات مشروعیت مدعیان تاسیس دولت در تبعید، هیچ کدام از مراتب فوق اثبات نشده است.
روش علمی و عام اما می‌تواند این دو را اثبات کند! اما موضوع این است که دولت در تبعید فعلی دارای تهمیدات روشی علمی و عام نبوده است. بلکه بر مبنای خشت ابتدایی پروژه‌ی برنامه‌ی 10 ساله‌ی #حکومت_ملی آقای #همایون با بهره گیری از کارشناسان داخلی در بستر سیستم امنیتی-اطلاعاتی، و رونمایی از این پروژه در نیم ساعت، و با بهره گیری از شور بخشی از فرهیختگان، یک بام و دو هوا بوده است.
آن هم بر اساس مشروعیت اکتسابی با نوشتن آمار دیجیتالی توسط یک برنامه‌ی شخصی، که بیش از اینکه یک روش علمی باشد، بیشتر شبیه یک روش گنگ و عوامفریبانه با پروپاگاندا است. چون بر اساس مکانیسم اقناعی و نظارت شورای مشروعی نرسیده است! دلیل این شتاب پشت پرده توسط پرفسور کنگرلو این است: ما فرصت نداریم! و این همان تکرار دلیل 40 در سربزنگاه ساله است که همواره به ناکامی منجر شده است. که اگر یکبار مراتب علمی در آن رعایت میشد شاید تاکنون به نتیجه رسیده بود! اما با روش سربزنگاهی هرگز به نتیجه نخواهد رسید.
بر این اساس بسیار جای تعجب دارد که مدعیان علم با یک روش دیمی و هیئتی مدعی روش علمی باشند.
در باب روش علمی بنای کار باید با رعایت مراتب یک امر عام باشد نه یک روش خاص. یعنی چنین رویکردی نیازمند تاسیس یک شرکت سهامی عام است وگرنه هر بنگاه خصوصی مثل متولی #ما_هستیم (آقای همایون) که معتقد است "من" ایران را نجات خواهم داد، می‌تواند یک مدعی ویرانگر ایده‌های خوب باشد و خواه ناخواه با شکست پروژه‌ها و اتلاف منابع، عملا نقش سوپاپ اطمینان برای نظام سلطه بازی کند.
بنابراین چنین بار کجی به مقصد نخواهد رسید، مگر با اعمال زور و خواست قدرت نظام سلطه با اهداف از پیش تعیین شده منجر به شکست.
ادعای "استقبال عظیم مردم" از تشکیل دولت در تبعید بیشتر یک ادعای پروپاگاندایی از سوی پرفسور الله‌یار کنگرلوست و از این بابت جای بسی تاسف است که یک رأی‌گیری مشکوک را که می‌تواند توسط سربازان سایبری پروموت شود را به حساب تمام مردم می‌گذارند!
باید به هموطن بی‌نام و نشانی که با یک اسم آریایی و یک آرم #ما_هستیم، بر اساس ادعای آقای همایون مدعیِ آمار استقبال 98 درصدی بوده‌اند گفت:
عزیز من!
خود گویی و خود خندی؟! عجب مرد هنرمندی.
آقای کنگرلو میگویند این خیلی مهم است که بتوان با تکیه بر اتیکت "دولت در تبعید" در مجامع عمومی، تقاضای اعتبار و امتیاز کرد! البته که چنین است! و صد البته که خواصی که این را دریافتند دست پیش می‌گیرند! و البته همواره منافع ملی همواره توسط خواص مصادره شده است! چه کسی خمینی را فراموش کرده است؟
از دید ایشان این مهم است که در یک کورس شبانه هر کس زودتر به چاه نفت رسید ایران از آن او باشد! در حالی که نکته اینجاست که اساسا مشروعیت عام مدعیان دولت در تبعید زیر سوال است، چرا که مراتب منطقی علمی و عام را رعایت نکرده است.
مراتب علمی و عام را میتوان از فرق بین تاسیس یک شرکت سهای خاص و یک شرکت سهامی عام در قانون تجارت جستجو کرد.
غصب یک عنوان عام و عمومی توسط یک گروهک خاص همان کاری است که #خمینی کرد!
نتیجه:
روش آقای همایون در گروهک #ما_هستیم و مستخدمینش، سیمولیشن روش #خمینی است.
و از یک سوراخ نباید دو بار گزیده شد!
هر چند که 41 سال است که در میدان مبارزات مردمی، تمام ایده‌های ناب و کاربردی، با دست پیش خواص و حمایت غیرمستقیم نظام سلطه، توسط شرکتهای سهامی خاص، سوخته شده است.
و دولت در تبعید ما هستیم و مستخدمینش هم یکی از همانها در زنجیره‌ی ترکاندن ایده‌ها‌ی ناب و خوب و کاربردی به‌عنوان سوپاپ اطمینان نظام سلطه برای خالی کردن باد مطالبات بنیادی مردم است!
خیام ابراهیمی
29 فروردین99

پی نوشت:

این نقد علی‌رغم رغبت و درخواست آقای دکتر الهیار کنگرلو در نقد پذیری و علی‌رغم گرفتن لایک‌های زیاد ذیل استاتوس ایشان، توسط ایشان حذف شد.
سالی که نکوست از بهارش پیداست!

No comments:

Post a Comment

کاروان میلیونی دفاعی صلح در اوکراین

# کاروان_میلیونی_دفاعی_صلح   در  # اوکراین تقریبا مطمئنم که مردم # اوکراین قربانیِ کاسبی و تبانی شرق و غرب در سناریوهای نظم نوین جهانی تو...