Tuesday, April 13, 2021

رازی در اعلانیه ی تسلیت کاخ بوکینگهام به مردم جهان

رازی در اعلانیه‌ی تسلیت دیروز کاخ بوکینگهام.


آنکه در فقر کوخ نشینان جهان شریک نبود، اما در غم از دست دادن خودش ما را شریک می‌خواست، تنها رفسنجانی و ارباب پرده‌دارش نبود و نیست! بلکه پدرخوانده‌ی پشت پرده‌اش هم بود و هست!

کوخ نشینان فانیِ جهان را بگو: غم کم
کآن کاخ‌نشین به دیارِ باز باقی شتافت
!

شاهزاده‌ پرینس فیلیپ یونان و دانمارک(دوک ادینبرو) از آغوش ملکه‌ی بریتانیا پرکشید!
سپاس از خاندان سلطنتی بریتانیای کبیر، به خاطر عرض تسلیت به مردم جهان و همدردی با غمی که هدیه شده به ما و من در پیام رسمی ذیل:
*
**
کاخ بوکینگهام اندکی پس از نیم روز جمعه اعلام کرد: "والاحضرت شاهزاده فیلیپ(همسر الیزابت دوم ملکه انگلستان)، صبح امروز در 99 سالگی در آرامش کامل و با قلبی مطمئن در کاخ ویندزر درگذشت. خاندان سلطنتی در غم از دست رفتن وی با مردم سراسر جهان شریک است
."

هر چند شریک نبوده اند کوخیان در مواهب طبیعی جهان، اما: سزاست که این شراکت کاخ نشینان در غم تزریقی به کوخ نشینیان جهان را به فال نیک گرفت: که ما هم مردمانیم.

هر چند عادلانه نباشد که پرواز یکی در آرامش و فراغ، جهانی را در غم فراق خود ناآرام و غمگین کند! اما این رسم روزگار است. چه می‌توان کرد؟ کی مونده که والاحضرت دومیش باشه؟ باید پذیرفت! جهان ناگزیر است که این غم جانگداز را خواه ناخواه تحمل کند!

پس: تَنکز اِ لات، برای این همدردی صمیمانه‌ی کاخ بوکینگهام با کوخ نشینان و مردم جهان.

شاهزاده‌ی یونان و دانمارک که همسر ملکه‌ی بریتانیای کبیر بود، دیروز به دیارِ انشاء‌الله باقی شتافت و چشم جهانی را در سوگ خود خشکاند!
***
پس "همه با هم
":
آن سفرکرده که صد قافله دل همره اوست
هر کجا هست خدایا، تو خودت جبران کن!
***
عزا دارِ کوخ نشین
:
خیام ابراهیمی
روز رحلت یک کاخ‌نشین
10 آپریل 2021

 

No comments:

Post a Comment

کاروان میلیونی دفاعی صلح در اوکراین

# کاروان_میلیونی_دفاعی_صلح   در  # اوکراین تقریبا مطمئنم که مردم # اوکراین قربانیِ کاسبی و تبانی شرق و غرب در سناریوهای نظم نوین جهانی تو...