Wednesday, January 8, 2020

عزادارم

عزادارم
برای سرداران بی‌نام و نشانِ وطنی که در راهِ زنده کردن حق شراکت یتیمان مام میهن، در کف خیابان‌ها کشته شدند و مردند... بی قرارداد و بی صورتحسابی.
عزادارام... اما نه برای سردارِ آتش‌به‌اختیارِ سلبریتی‌های خونخوار و تک تیراندازان و کرم‌ها و زالوهای مساجد ضراری که برای غارتِ شریکانِ آب و خاک و فرزندانِ مام میهن، آنان را یتیم و پدران و مادرانی را داغدار نونهالان خود کردند!
بوی قدرت و خون مست می‌کند! لمس می‌کند حواسِ صاحبان قدرتِ تازه به دوران رسیده را که بویی از نجابت و اصالت نبرده‌اند... این از بلایای دوران گذار از سنت به مدرنیته‌ است که در برخی از جوامعِ غارت‌شده و سنتی، بیداد می‌کند.
شراکت در تجاوز قانونِ راهزنانِ زورمدار، شیرین و مطمئنه... و نان به نرخ روز خوردن شرط عقل و درایت و بصیرته... یه وقت‌هایی هم، جهل‌العارفین پوستینیه برای پوشوندن جنایت با دروغِ عبادت نزد بازیگران ریاکاری در کورس قدرت... وگرنه یه وقت‌هایی طرف می‌دونه که تو می‌دونی انگشتش خونیه، اما یا نجابت داری و یا خفت شدی و نمی‌تونی به روش بیاری و اونم با وقاحت به روی مبارک نمیاره که تو فهمیدی که موضوع در هنر مطربی برای دریدگی و درندگیه... نه ایثار. هیچ موشی با میک‌آپ و فیلمنامه، شیر نمیشه! هیچ داریوشی، ارجمند! هیچ یوز پف کرده‌ی پیری، جوون...! حالا اسم بچه‌ت رو بذار #امیر_یل! و یه انگشتر عقیق اندازه‌ی یک موش، از خون خشکیده‌ی اشکِ دل مادران بنداز تو انگشتت و با افتخار بگو: من شریکِ جنایتی زنجیره‌ای در #تکرار قانونِ عبادتِ خاورانم! من پهلوان چلاندن خون از چشم مادرانم! من محمودِ لاکچری و ستایشگرِ دولتِ آباد و ملتِ ویرانم!
مثلا: فکر نکنم یه سلبریتی خونخوار بی‌وطن که مرزهای وطنش رو طول رگ‌های تن جوانان یتیم و خفت شده تعیین میکنه، اونقدر احمق باشه که نتونه فرقی بذاره بین یک سردار ملی و یا یک سرباز ولایی و یک قاتل زورگیر فراملی و زنجیره‌ای که برای تمام زالوهای خودش فراتر از مرزهای واقعی، امنیتی برای کسب قدرت با شراکت در خونخواری و جهانگردی و مستی و تجاوز قانونی فراهم می‌کنه.
حالا بیا پهلوون! مغز و قلب جوانان و سرداران بی کفن وطن رو جلوی چشم مام میهن در کف خیابون متلاشی کن! و به روی مبارک نیار که هیچ ابوبکر بغدادی اول و ثانی و ثالثی، سردار ملی نمی‌شه! گیریم که در خونخواهی و انتقام برای مرگش، سربازان انتحاری داعش‌مسلک، خودشون رو در کودکستانی تکه پاره کنن، که فرزندِ تویِ سلبریتی اونور دنیا توش مخفی شده!
ممکنه امشب هم برخی از پدران و مادران داغدار نخوابن و تو راحت لای پر قو بالای برج و بارو بخوابی! اما چون بوی خون میدی! بالاخره یه روز نه خیلی دور، از دماغت میزنه بیرون.
این خط__ این هم نشون!
از همین لحظه در اوج مستی بترس و پیش از لحظه‌ی بعدی، به فکر جبران مافات باش!
گاهی خیلی زود دیر می‌شود!
شریک عقیم خاک وطن...
خیام ابراهیمی
16
دی 1398

No comments:

Post a Comment

کاروان میلیونی دفاعی صلح در اوکراین

# کاروان_میلیونی_دفاعی_صلح   در  # اوکراین تقریبا مطمئنم که مردم # اوکراین قربانیِ کاسبی و تبانی شرق و غرب در سناریوهای نظم نوین جهانی تو...