Monday, July 29, 2019

تحریم ایجابی در میدان


تحریم ایجابی در میدان، نه تحریم سلبی در لانه موش
رهبری بارها صادقانه گفته است:
" مهم نیست به چه کسی رأی میدهیم. مهم این است که همه بیایند!"
و خاتمی بارها با عوامفریبی مردم را به #بیعت با مردمسواری دیمی یک سالار دعوت می‌کند!


رهبر نظام به‌عنوان شریکی برابر با هزاران کودک خیابانخواب در آب‌وخاک مشترک، بارها صادقانه گفته: " مهم نیست به چه کسی رأی می‌دهیم. مهم این‌است که همه بیایند؛ حتی مخالفین، حتی آن شریک گورخوابِ قانونا غیرخودی و محذوف از نظام تصمیم‌سازی در سرنوشت مشترک که فرزند خود را به عنوان شریک رهبری در جوی آب رها کرده!" و لابد هر دو شب راحت خوابشان برده...یکی در گور و دیگری در تخت پادشاهی.

و خاتمی بارها عوامفریبانه مردم را به #بیعت با مردمسواری دیمی یک سالار قانونا مطلق‌العنان و همه‌کاره دعوت کرده.
1) چون موضوع فقط بیعت است و اساسا مسئولین 3 قوا، بموجب بند یک اصل 110 اختیاری ندارد جز نقش یک بازیگر پاانداز و لمپن و یا سانتیمانتال در سناریوهای فراملی سلطان صاحبکران قانونی، به نسبت استعداد ذاتی.
چون مهم نیست، حتی اگر هیچکس هم نیاید. یک میلیون جیره‌خوار کافی است برای خالی نبودن عریضه، سوار بر حق مشترک گورخوابها و خیابانخوابها. آنچه مهم است خوانش حداکثری صندوق سوراخ است که الحمدلله منه، این از تکالیف منصوبین ذوب در ولایتی چون جنتی و کدخدایی است.
پس، مخالفین می‌توانند در یک مکان و زمان از این فرصت حضور بهره برده و با یک صدا به این دعوتِ شبان‌رمه‌گی پاسخ دهند و در میهمانی ارباب، صراحتا اعلام کنند که: مخالفت ما با شما نیست! مشکل از #قانون_اساسی نسل مرده‌ای است که به مشت بسته‌ی خمینی اعتماد کرد و نفهمید شما را با قدرت مطلقه تبدیل به خدا کرد و بر جبینِ امتِ اقلیت مُهرِ مؤمن خودی و بر پیشانی اکثریت مخالفین داغ کافر غیرخودی زد. حال ما عزم کرد‌ه‌ایم که قانون را به نفع تمام شریکان خاک مشترک تجدید کنیم، و چون این خواست با عزم منصوبین و ملتزمین به قانونِ خدایی شما ممکن نیست، لذا اینک فرمان می‌دهیم که برای احیاء این نسل، رفراندومی با نظارت مردم برگزار شود تا تکلیف این مشروعیت مزمن و شبهه‌دار مشخص شود.
می‌توان بصورت مسالمت‌آمیز به حواشی این میدان امن رفت و در نظر داشت که با توجه به اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است و مکر و تقلب با غیرخودی از ملزومات انتخابات نظام است، بنابراین مهم این است که اکثریت انگشت‌سپیدان چگونه همایشِ خود را در مقابل همایش اقلیت مشروع، به نمایش بگذارد و قانون اساسیِ ویرانگر را از سکه بیندازد و برای خود مقبولیت و اعتباری غیرقابل کتمان برای تجدید و تدوین قانون اساسی نوین بخرد!
.
2) از تله‌های مجازی ناامن، تا مبارزات واقعی و امن، موش‌ها در تله موش دارای استقلال تصمیم سازی پاسخگو نیستند!
برای هدایت اراده مردم، ملت نیازمند به دلگرمی از وحدت اپوزیسیون با یک فراخوان عمومی است تا بصورت فراگیر به میدان آید! چون فراخوان انفرادی از #شاهزاده تا شاهقلی، فراگیر نیست!
در نظام ایدئولوژیک روسی، کار به جایی می‌کشید که زن شوهرش را به نظام سلطه می‌فروخت! بنابراین توقع واکنش مؤثر از سوی ملت به فراخوان‌ها گرد یک مشت گروگان که در وقت مقتضی فریفته و آلوده و متفرق و سرکوب شوند و یا از میانشان سردار الماسی بیرون بیاید که همه را از سر چشمه تنشه برگرداند و یا از ایشان پرونده‌ی فسادی برای شکستن اعتماد مردم رو شود و یا با جرزنی کار را به تنش و سرکوب بکشد، بزرگترین خطای تاکتیکی اپوزیسیون برای بازی در میدان دشمن است!
این به‌معنای انگ‌زدن به 14 تن نیست! این به‌معنای بازی در میدان ناامن دشمنی است که قادر است بازی را به هزار دلیل منحرف و آب را گل آلود کند تا ماهی خود را بگیرد.
برای تسلط بر سرنوشت خویش، باید در فکر تشکیل یک #ستاد_مشترک در اپوزیسیون خارج‌نشین و در مکانی امن برای تصمیم‌سازی بود، تا هم کسی گروگان نشود و هم اراده‌ی تصمیم‌سازی در دست افراد مستقل و قابل اعتماد ملت باشد تا مورد چالش و پاسخگویی تشکیلاتی قرار بگیرند و دارای یک سخنگوی کاریزماتیک باشند!
راه تشکیل چنین ستاد مقبولی که تنها بر حق مشترک تاکید کند(نه ایدئولوژی) را پیشتر در #مرامنامه بیان کرده‌ام که به باورم، بهینه‌ترین راه مسالمت‌آمیز و مطمئن برای تحولات بنیادی و قطعی بر اساس واکنش آگاهانه‌ی اکثریت مردم، در کوتاه‌مدت است.

راهی که امید را از تمرین هم افزایی از شوراهای بومی-محلی تا ملی-میهنی هموار و بارور می‌کند!
خیام ابراهیمی
7 تیر 1398

No comments:

Post a Comment

کاروان میلیونی دفاعی صلح در اوکراین

# کاروان_میلیونی_دفاعی_صلح   در  # اوکراین تقریبا مطمئنم که مردم # اوکراین قربانیِ کاسبی و تبانی شرق و غرب در سناریوهای نظم نوین جهانی تو...