Tuesday, December 10, 2019

به پرفسور کنگرلو: تحول مسالمت‌آمیز در یک ماه با کمترین هزینه


درود بر شما جناب پرفسور کنگرلوی گرامی.
موضوع: تحول مسالمت آمیز در یک ماه با کمترین هزینه...یا به قیمت تلف شدن خونها در برزخی نافرجام؟
در حسن نیت و عرق ملی-میهنی شما شکی نیست و قلبا شما را دوست دارم و به این دلیل سمت و سوی انتقادها را با شما درمیان میگذارم که میدانم میتوانید نقشی تاریخی در آینده ی وطن ایفاء کنید!
بداندیشان هرگز به نقد سازنده پای در میدان نمیگذارند. آنها از پیش تصمیم خود را گرفته اند!
متاسفانه روشهای اقناعی جز از طریق یک روش میدانی مبتنی بر منافع مادی نمیتواند موجب وحدتی مؤثر شود.
البته اتمام حجت منطقی و کلامی مهم است!
اما روش اقناعی کلامی در جانیانی که حیات خویش را به خون آغشته اند ثمر ندارد!
با این وجود از سخنان دردمندانه و صمیمانه ی شما به نوبه ی خود سپاسگزارم.
اما دلم میسوزد که این همه تلاش با روشهای غیرعلمی بر باد رود.
دلم میسوزد که پتانسیل انسانی شاهزاده ی گرامی با روشهای غیرعلمی خود و اطرافیانشان هدر شود.
همواره هدف مشترک مهم است. اما مهمتر از هدف مشترک دستیابی به هدف و مسیر رسیدن به قله است. که بسیاری از مسیرها میتواند به ته دره منتهی شود.
بنابراین آنچه ما را به قله می رساند مسیر دستیابی به قله از آن یالی است که به ته دره سقوط نمیکند.
بدیهی است که مسیر راه نباید دچار انحراف و تناقض و پارادوکس باشد! این پارادوکس در ادبیات سلبی-حذفی موجب اتلاف توان مردمی-میهنی میشود. آنچه میتواند ادبیات حاکم بر یک کنش و مبارزه را سامان بخشد تنها یک فلسفه و تئوری زاینده است. نه یک تئوری کاهنده.
البته که هیجان و عاطفه و حس خشم و انتقام و دفاع مشروع در مقابل ستمهای زنجیره ای از ویژگیهای انسانی است و کتمان ناپذیر است. اما رهبری مبارزات مردمی باید بتواند این خشم فروخورده را به نفع هدف مهار کند و اگر خود بر شعله های آن بیفزاید بدیهی است که آتشبیاری رایگان خواهد بود برای استراتژی آتش به اختیاری نظام سلطه که دو سال پیش به عنوان حکم حکومتی به تمام سربازان ارتش سایبری از سوی رهبر نظام ابلاغ شد.
بنابراین هیچ تشکیلات علمی نمیتواند از ابزارهای نظام سلطه غافل باشد. به همین دلیل است که حقیر مدام بر تعهد شورای رهبری اپوزیسیون با یک سخنگوی دارای کاریزما گرد یک #مرامنامه تاکید میکنم. آنچه میتواند ناجی مام میهن باشد حراست از ادبیات ایجابی-جذبی به عنوان راهنما و الگوی تاکتیکهای میدانی است.
بدیهی است که ادبیات سنتی سلبی-حذفی همواره ابزاری بوده در دست نظام سلطه که حاکم بر زر و زور و تزویر است و کسی را یارای بازی با ایشان در زمین خودشان و در این میدان نابرابر را ندارد. پس ضروری است که ویرگولهای به کار رفته در ادبیات کلامی و میدانی از تئوری تا عمل در راه مبارزات مردمی-میهنی رعایت شود.
.
وحدت در اپوزیسیون گرد حق آب و خاک مشترک(نه ایدئولوژیک و تنش آفرین) و یک فراخوان برای حضور میلیونی با میلیونها شاخه گل گرداگرد اقلیت در تمام نماز جمعه‌ها (در یک زمان با یک زبان) برای خریدن اعتبار با درخواست #تجدید_رفراندوم_58 (برای نسل جدید) و سپاس از نوشتن سرنوشت 80 میلیون و تحمل بار کمرشکن تعقل و تفکر روی کمر یک نفر، که عملا با این اکثریت میدانی و غیرقابل انکار در منظر تاریخ و جهان، مشروعیت اقلیت از سکه می‌افته....و تکرار این موضوع در یکی دو هفته و نشستن و برنخاستن در بار آخر...
آنچه میتواند پندار و گفتار و رفتار نیک را تا فتح قله ی مشترک همخوان و هدایت کند، یک #مرامنامه است که مبارزین به آن ملتزم باشند! و این مقدور نمیشود که مراتب تاسیس یک شورای عام در اپوزیسیون با برگزیدن و انتخاب یک سخنگوی دارای کاریزما رعایت شود. این روش و مراتب علمی عمل شماست که میتواند میان تمام اقشار جامعه از پوزیسیون تا اپوزیسیون اعتماد زا باشد. نه تاکید بر علم... التزام به رعایت راهکار پیشنهادی در یک #مرامنامه ی غیرادئولوژیک، میتواند پندار و گفتار و رفتار مبارزین را در اوج قله شکوفا کند و به گل و به ثمر بنشاند!
درود بر همت والایتان.
ارادت: خیام ابراهیمیآذرستان 98
https://www.facebook.com/alayar.kangarlu/videos/175955253494303

No comments:

Post a Comment

کاروان میلیونی دفاعی صلح در اوکراین

# کاروان_میلیونی_دفاعی_صلح   در  # اوکراین تقریبا مطمئنم که مردم # اوکراین قربانیِ کاسبی و تبانی شرق و غرب در سناریوهای نظم نوین جهانی تو...