Friday, December 13, 2019

دو نوشته برای شاهزاده

شاهزاده گرامی!
بالاخره بصورت انفرادی، با فراخوانی مردم را به مراسم چهلم پویا بختیاری فراخواندید و با شعارهای پارادوکسیکال از وحدت استراتژیک در اپوزیسیون گذر کردید!... چرا؟
نقض غرض:
شما چه می‌گوئید: براندازی فرقه تبهکار بصورت مسالمت آمیز و خشونت پرهیز در ایران،...آن هم بدون نقشه‌ی راه و بدون زمان و مکان!
این شعار و هدف گذاری به دلایل ذیل، کاملا پارادوکسیکال است!
1) بدون مراتب علمی و یک نقشه راه میدانی است.
2) هم مسالمت آمیز است و هم براندازی است!( نه حتی با استرداد و استقرار اراده مردمی)! بلکه براندازی با القاء سرنگونی و انقلابی که نه آن را تعریف میکند و نه راهکاری ارائه نمیدهد!
3) تصویری از شکل و مراتب میدانی براندازی به مخاطب نمی‌دهد!
4) پیرو فلسفه‌ی انتظار منتظر رسیدن میوه ای است که از فرط ماندن روی درخت پوسیده است آن هم با تهییج کور میان ابر و مه! چرا که منتظر است تا در فضای امنیتی بصورت خودجوش، خود مردم غیرتشکیلاتی بصورت پراکنده با حضور نفوذیان امنیتی، تشکیلاتی بسازند که بصورت شبکه‌ای با سایر تشکیلات نامعلوم هماهنگ باشد! آیا این به معنای تلف کردن توان مردم با نقشه خوانی نفوذیان در میدانی نیست که زر و زور و تزویر در دست کارگردان معرکه‌هاست؟
5) ضمنا شکل میدانی کردن امر براندازی شفاف نیست و موجب میشود مردم در دامچاله های قربانی شوند!
نکته: این شعار بر اساس آن توقع سنتی و غیرعلمی، یعنی آن وحدت تشکیلاتی که خود اپوزیسون فرهیخته در مکان امن از آن ناتوان است را باید از مردم پریشان درمکان نا امن، توقع داشت!
پرسش:
1- آیا چنین روشی به معنی دنبال نخود سیاه فرستادن مردم نیست؟
2-اگر برای وحدت مردم باید منتظر نفله شدنشان در بازی تحریم بین ارباب بومی و اربابان عالم باقی ماند، دیگر چه نیازی به شعار و دمیدن در آتش سوختنشان از پشت مانیتور است؟
3- اگر شما نتوانید وحدتی بین پرچمداران اپوزیسیون برقرار کنید، چگونه از مردم غیرتشکیلاتی متوقعید که خودشان با هم وحدت کنند؟ وقتی آن وحدت اولی به دلیل کیش شخصیت مقدور نباشد، چگونه چنین امری از مردمی توقع است که میانشان پر اتس از سربازان نفوذی نظام سلطه که به عنوان کاسه های داغ تر از آش، هر از گاهی مردم را تهییج کرده در بن بستهای خود لت و پار میکنند... از این ستون تا ستون بعدی؟
4- براستی رسیدن این میوه یعنی چه؟ آیا شما هم به روش خمینی بر انقلاب خشونتبار و رهبری ولایتمدارانه تاکید دارید؟ گذشته از اینکه به هیچ عنوان عزم ابتدایی اربابان عالم بر این امر نیست و مناسبات قدرت در درون نظام هم شبیه دوران پهلوی نیست و نیز خامنه ای هم چون شاه مهربان نیست، براستی قرار است از یک سوراخ چند بار گزیده شد؟
5- چرا برای مایلید میاندار این دو گانه ی شاه و شیخ باشید و چرا در تصدیق اظهارات خویش که پیرو مردمید، اینکه خود برای وحدت در اپوزیسیون و ایجاد یک تشکیلات خشونت پرهیز و علمی بر اساس مبانی یک مبارزه ی مدرن اقدام نمیکنید و هنوز تکیه بر روشهای سنتی عهد قجری برای تغییر مناسبات قدرت در حکومت دارید؟
یک سیاستمدار دانشمند باید بتواند به این پرسشها پاسخ دهد! وگرنه حضورش در این میدان به جز ایجاد امید کاذب و موجسواری روی هیجانات مردم و دامن زدن به آتش و آتشبیاری برای آتش به اختیاران مسلح به زر و زور و تزویر، چه معنایی میتواند داشته باشد؟
آیا خود تصوری از تعبیر و تصویر واژه ی براندازی و مراتب اجرایی شدن آن دارید؟
یا در ذهنتان یک فیلم سینمایی دو ساعته مثل اسپارتاکوس، نقش بسته است، آن هم گرد یک قلعه...بلکه میان دوغ و دوشاب بین دو ارتش و چند نیروی انتظامی و ضد شورش با یاری گروههای چریکی در خدمت یک قدرت مطلقه نقش بسته است؟
ممنون میشوم لحظاتی با روش منطقی بیندیشید و پاسخی شفاف برای این پرسشها بیابید و نهایتا #مرامنامه_استقلال_آزادی را که بر مبانی حق به جای ایدئولوژی تاکید دارد و به تشریح مراتب منطقی یک نقشه ی راه گام به گام تا هدف بر اساس وحدتی فراگیر با یک زبان حقوقی غیرقابل سوء تفاهم برانگیز پرداخته و در امر مبارزات مدرن میان قدرت رسانه های چاه نما، مداقه نمائید!
با احترام
خیام ابراهیمی
آذرستان 98
https://www.facebook.com/watch/?v=2302210176659530


پیوست: پیشتر و پیش از متن سخنرانی این متن را با به عنوان شاهزاده قلمی کرده بودم که شاهدیم که در آن به دو عنصر #شرکت_سهامی_عام و احساس مالکیت به ایرانیان با تصویر سهامداری در ملک ایران، و نیز قابل اندازه گیری بودن کنش‌ها و واکنش‌ها در امر مبارزه مبتنی بر یک #مرامنامه حق بنیاد، در آن  اشاره شده بود! بر این باورم که متاسفانه بدون رعایت مراتب علمی تاسیس چنین شرکتی در اپوزیسیون، حرکتهای انفرادی شاهزاده و هر شخصیت حقیقی و حقوقی خاص در اپوزیسیون نخواهد توانست در راستای منافع عام مردم عمل کند! در این باره کماکان، تاریخ بهترین قاضی میدان است!


شاهزاده گرامی!
تحول اقناعی و نرم، در عرض چند هفته.
نظام سلطه با هزار ترفند در حال تخریب آرایش اپوزیسیون و اذهان عمومی مردم غیرخودی است که آنها را دشمن میداند! آیا می‌توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد؟ به باورم آری! اما نه با آلوده شدن به ادبیات جنگی با جیب خالی و پزعالی و در نبردی نابرابر. بلکه با ادبیات صلح و هم افزایی و تاباندن نور به تاریکی در پاکیزگی. هیچ تاریکی با تاریکی محو نمیشود!
تا مرد سخن نگفته باشد...عیب و هنرش نهفته باشد
ما چه می‌گوئیم: استرداد و استقرار اراده مردمی به شکل مسالمت آمیز در عرض چند هفته در یک میدان امن.
شما چه می‌گوئید: براندازی مسالمت آمیز فرقه تبهکار بدون زمان و مکان (این شعار و هدف کاملا پارادوکسیکال است) بدون نقشه راه میدانی است. هم مسالمت آمیز است و هم براندازی است! اما راهکاری ارائه نمیدهد! شکل میدانی کردن آن شفاف نیست!
هم اپوزیسیون و هم پوزیسیون و تمام مبارزین و مردم دم از ضرورت تلاش و مبارزه برای حکومتی مردمی میزنند! حکومت فعلی مردمی نیست! از درون متن و قانونش راهی برای حضور تمام مردم در ساختار تصمیم سازی سرنوشت خود نیست.
پس هر دو باور داریم که اصلاح طلبی بدون تضمین قدرت مردم از درون نظام ممکن نیست!
پس راه هر گونه تغییری از بیرون از نظام و از حاشیه میگذرد نه متن.
این نقاط اشتراک ما.
حال پرسش این است:
آیا دم زدن و شعار آزادی و مرگ کافی است؟! شعار آزادی لازم است اما آیا شعار مرگ هم لازم و اقتصادی است؟ با کدام توان؟ و یا نیازمند به عملی است که ما را بصورت واقعی و با احساس حس سهامدار بودن در شرکت سهامی ایران به پیش ببرد و راه را کوتاه و کم هزینه کند؟
سرمایه‌ی مادی و معنوی و انسانی شما برای ایجاد جنین حس مالکیتی در تمام مردم چیست؟
سرمایه‌ی مادی و معنوی و انسانی ما چیست؟
به همین دلیل است که یک روش مبارزاتی علمی و نوین حتی باید برای ساختن شعارها هم دارای مکانیسم و استایل متناسب با فلسفه ی حقوق بینادی وحدتبخش ( نه ایدئولوژیک) و استراتژی و تاکتیک مناسب در مسیر نقشه ی راه تا هدف باشد.
مکانیسم تولید حس سهامداری در ملت ایران برای ایجاد انگیزش کافی برای حضور در میدانی امن کدام است؟
برای ایجاد چنین حس و انگیزشی راه علمی وجود دارد! میتوان در عرض چند هفته این حس را تولید کرد! اما نه بصورت پراکنده و با شعار و سخنرانی! بلکه توسط یک ستاد مشترک در اپوزیسیون متحد که بینانگذار و هیات مؤسس میخواهد، که دارای فلسفه ی حق بنیادی بر اساس تنها حق غیرقابل کتمان که حق تابعیت و حق آب و خاک مشترک است(نه ایدئولوژیک و نه با گرایش به نوعی از حکومت) تعیین استراتژی و تاکتیک مناسب با مبانی و توان مردم، ادبیات وحدتبخش ایجابی-جذبی به جای ادبیات سلبی-حذفی و بر اساس یک زبان حقوقی مشترک بر اساس حداقل منافع ملی که غیرقابل سوء تفاهم و وحدتبخش باشد! وحدت با فریادهای تصادفی و فحش و نفرت پراکنی و انتقام در مکان و زمان ناامن هم تفرقه آمیز است و هم برای مردم دلگرم کننده نیست! باید عناصر دلگرمی و وحدت را بصورت علمی شناسایی کرد تا نقشه ی راهی گام به گام و قابل اندازه گیری و سنجش در میدان با آزمون و خطا ضامن آن باشد. مردم از شفافیت و امنیت استقبال میکنند! نه تنها شعارهای آرمانی پراکنده...
#مرامنامه_استقلال_آزادی
مراتب چنین مکانیسمی در یک #مرامنامه بیان شده است: که چگونه میتوان به وحدتی مؤثر بر اساس حس سهامداری در شرکت سهامی ایران دست یافت. باید از عناصر سمبولیک سوء تفاهم برانگیز و مناقشه برانگیز و بهانه های پیش گیری کرد. عنصر وحدت باید مروبط به زمان حال و بر اساس حق مادی باشد! عناصر معنوی و سمبولها و ایدئولوژی از مباحث دوران پساآزادی در موقعیتی قانونی و دمورکاتیک است. ما در دوران پیشاآزادی تنها به عناصر مادی وحدتبخش نیازمندیم.
مبارزه بر اساس اصل فایده-هزینه بدون برآورد سرمایه برای یک هدف معین ناممکن است!
مبارزه
براندازی یعنی چه؟ مراتب آن چگونه است؟
انقلاب یعنی چه؟ مراتب آن چگونه است؟
پیشرفت در مسیر مبارزه چگونه است؟
آیا صرف نظر از عِدّه و عدُهّ، صرف حمله به قلعه کافی است؟
با کدام نیروی انسانی و پشتیبانی؟
نگاهی به مؤلفه های براندازی نظام شاه بیندازیم.
ما چه داریم؟
چرا پس از 40 سال هنوز مبارزین فحش میدهند؟ و هیچ نقشه راه و برنامه ای ندارند؟ آیا با فحش و شعار و احیانا کشاندن مردم به خیابانها میتوان به نتیجه رسید؟ چگونه؟ نقشه را تصویر کنید!
انقلاب یک فیلم سینمایی اکشن 2 ساعته نیست!
چه کسی به حال مردم برای استقرار اراده مردم مفید است؟
آیا هر کس با شور و حرارت فحش داد و شعار آزادی داد؟
تاکتیکهای مبارزه در نبرد و در میدانی نابرابر چگونه است؟
تصویر شما از براندازی و انقلاب چیست؟
فلسفه، استراتژی، تاکتیک و نقشه راه گام به گام شما کدام است؟
1- صلح هیبریدی
https://www.facebook.com/khayyam.ebrahimi/posts/2283576978568793
2- لینک #مرامنامه ملی-میهنی تا امید و آزادی و استقلال و توسعه‌ی پایدار:
https://ebrahimi-helo.blogspot.com/2019/04/blog-post_41.html
3- لینک خرید مرامنامه برای سران پوزیسیون و اپوزیسیون و علاقمندان به تداوم فعالیت راقم این صفحه:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2270541639872327&set=a.1374810726112094&type=3&theater
4- لینک دانلود مرامنامه امید و نقشه راه تا استقرار اراده مردمی
https://drive.google.com/uc?export=download&id=1WgfI0UQePUzU-WzMPrTBbKfrQ1TYx_we


No comments:

Post a Comment

کاروان میلیونی دفاعی صلح در اوکراین

# کاروان_میلیونی_دفاعی_صلح   در  # اوکراین تقریبا مطمئنم که مردم # اوکراین قربانیِ کاسبی و تبانی شرق و غرب در سناریوهای نظم نوین جهانی تو...