Tuesday, December 10, 2019

سوء تفاهم و زبان مشترک برای وحدت

سوء تفاهم و زبان مشترک برای وحدت
سمبولها و واژه‌های ایدئولوژیک، سوء تفاهم برانگیزند و عامل تفرقه.
چگونه میتوان در دورانی که به وحدت اکثریتی نیازمندیم، از سوء تفاهم پیشگیری کنیم؟
بدیهی است که بدون یک #مانیفست حق مدار( نه ایدئولوژیک)، نمیتوان با سرعت به نتیجه رسید!
براستی به کجا چنین شتابان؟
ادبیات دوران #پیشاآزادی در دوران مدرن با دنیای سنتی فرق میکند!
ادبیات دوران پیشاآزادی همچنین با ادبیات دوران #پساآزادی هم فرق می‌کند!
راه رهایی از سوء تفاهمات کلامی در #مرامنامه بیان شده است!
در #مرامنامه توضیح داده شده است که به دلیل سوء تفاهم برانگیز بودن واژه هایی مثل ملیت از عبارت "مردمی-میهنی" استفاده کنیم.
در مرامنامه بحث مفصلی راجع به ادبیات مبارزین برای شعارسازی طرح شده است!
به اینکه چرا باید با روش تاسیس یک شرکت سهامی عام انسانی به نتیجه رسید!
نه با روشهای سنتی و عصر قجری...
به باورم بر اساس همان مبانی وحدتبخش، تنها راهکار نجات وطن بشرح ذیل است:
شرکت سهامی عام انسانی با یک سخنگو در هیات مدیره
اگر به هر یک از مبارزین بگوئید برای تصاجب یک چاه نفت تا پس فردا یک شرکت سهامی تشکیل دهید، فورا با چند سهامدار خاص شریک می‌شوند و این شرکت را تاسیس میکنند!
اما چرا وقتی بحث منافع عام میشود، اکثرا مایلند یا سرداری شوند همچون آغامحمدخان(البته با جیب خالی و پز عالی) و یا نهایتا با ائتلاف با چند شخصیت حقیقی و حقوقی خاص، باز همان شرکت سهامی خاص را تاسیس کنند، اما آن را عام نخواهند! جوری که انگار در دوران پساآزادی و در بستری دموکراتیک قرار دارند که باید قدرت اکثریت مجلس را مال خود کنند!
حال آنکه ما در دورانی به سر میبریم که وطن نه به دار است و نه به بار.
مشکل مملکت برای دوران پیشاآزادی خیلی ساده است! در چنین دورانی با وجود قدرت رسانه‌ها، که شرایط ارتباطات با مردم شبیه وضعیت دوران سنتی نیست، و ضمنا وطن در دست ملت نیست، به هیچ عنوان نباید با ادبیات دوران سنتی مثل یک آغا محمدخان عمل کرد که احیانا با ائتلاف با چند خان بومی دست به تصاحب کشور دست زده شود!
متاسفانه آقای نوری علاء مدارم از ترس گروههای دیگر عنوان میکنند اگر قدرت به دست مجاهدید و یا سلطنت طلبها بیفتد چه خواهد شد؟
پرسش اینجاست که مگر شما خود بنا دارید که قدرت به دست شخصیتی خاص مثل حذب خودتان بیفتد؟ اساسا مگر شخصیت خاصی چنین قدرتی را دارد و یا مردم اجازه خواهند داد که قدرت در دست یک گروه حصر شود؟ مگر قرار نیست انتخابات با نظارت تمام مردم صورت گیرد؟ چنین ایراداتی جز مانع بر سر راه وحدت نیست!
بنابراین چرا باید از حضور همه ترسید و مانع شد که فلان گروه نباشد و ما با دیرگران پست یک میز نخواهیم نشست؟ پس مردم این وسط چه کاره اند؟ پس حق شهروندی ایشان چه میشود؟ مگر شما ولی مردم هستید؟ و یا مگر قرار است کسی ولی مردم شود؟ به باورم اگر قصد و نیتی در کار نباشد، چنین نگرشی بسیار سنتی است!
اما باید برای وحدتی غیرقابل کتمان در این دوران، راهی نیست جز تشکیل یک #شرکت_سهامی_عام_انسانی با سهامداری هر ایرانی یک سهم که مراتب آن را قانون تجارت معین کرده است و خشت اول آن باید با تعهد هیات مؤسس به یک #مرامنامه حق مدار(غیرسمبولیک و غیرایدئولوژیک) تعبیه شود و مراتب آن باید علمی باشد:
1- گردهمایی یک هیات مؤسس 5 نفره خوشنام و معتبر و کارشناس و متعهد به یک مرامنامه حق مدار غیرایدئولوزیک، برای ثبت نام از نمایندگان اقشار مختلف و احزاب و گروهها
2- تشکیل شورای عام اپوزیسیون در تبعید
3- تعیین یک هیات مدیره با سخنگویی یک شخص دارای کاریزما
4- تعیین استراتژی و تاکتیک و نقشه ی راه گام به گام با ادبیات ایجابی-جذبی بر اساس حق مشترک آب و خاک (نه سمبولها و ایدئولوژی)
5- تعیین آلترناتیو موقت و دولت در تبعید برای دوران گذار تا برگزاری رفراندوم
6- #فراخوان برای حضور در حواشی تمام میادین امنی که نظام از مردم دعوت میکند مثل نماز جمعه های تمام کشور که نیازی به مجوز تظاهرات ندارد برای گرفتن بهانه ی سرکوب.
57 اکثریت میلیونها گل، گرد اقلیت گلوله برای یک خواست:
#تجدید_رفراندوم_58 بصورت مسالمت آمیز و نشستن و برنخاستن تا نتیجه.
تنها به این صورت مسالمت آمیز است که مشروعیت اقلیت از سکه می افتد و برای اکثریت اعتباری غیرقابل کتمان خریده میشود.
با احترام
خیام ابراهیمی
18 آذرستان 98
پی نوشت:
از پیج آقای پرفسور الهیار کنگرلو:
با درود به همراهان گرامی
در برنامه آخرین لحظه امروز به همراه بانو هایده توکلی وجناب دکتر جلال ایجادی و جناب نوری اعلا گفتگویی داشتیم که توصیه میکنم بادقت ببینید واگرمایل بودید نظرات خود را هم بنویسید،با سپاس و احترام
12.09.19
https://www.facebook.com/alayar.kangarlu/videos/176485596774602/
https://www.youtube.com/watch?v=KcDJwc_-5kQ

No comments:

Post a Comment

کاروان میلیونی دفاعی صلح در اوکراین

# کاروان_میلیونی_دفاعی_صلح   در  # اوکراین تقریبا مطمئنم که مردم # اوکراین قربانیِ کاسبی و تبانی شرق و غرب در سناریوهای نظم نوین جهانی تو...