Monday, October 1, 2018

آهای سیب زمینی‌ها


آهــــای سیب‌زمینی‌ها!
اصلاح‌طلب سبزقبایی، با لپ‌های پربادِ بنفش فریاد می‌زد: "کجائید ای فیسبوکیانِ سیب‌زمینی؟ که#نرگس_ستوده را همین امروز ظهر، باز راهی بازداشتگاه کردند و شما در خوابید و به‌روی مبارک نمی‌آورید و در استاتوس‌هایتان هیچ از او یاد نمی‌کنید!"
گویا این بازیچه‌یِ همیشه‌ متحیر، پاک فراموش کرده که این بی‌حسی سیستماتیک، ناشی از عوامل متعددی از قبیل سلول‌های انفرادی وغیرمدنی ملتی قانونا عقیم، زیر عبای قدرتی‌مطلقه و فقدان تاریخیِ تشکیلات مستقل مردمی و چاه‌نمایی پرچمداران ویژه‌خوار و مردمسواری دیمی‌وهیئتی بوده، که با حماسه‌ی #تکرار زنجیره‌ای تدارکچیانی با هوش‌هیجانی والا در ولایتی در پشتِ کوه دماوند، تثبیت شده!
و اما سیب‌زمینی قـــوُتِ غالبِ آلمان در دوران جنگ جهانی و حکومت نازیسم بود! آن هم تنها به‌خاطر "های-هیتلرهایی" که جوگیر از مکتبِ سنتیِ تقلید کورکورانه، عینِ بُز سردادند و نفهمیدند که ملت بالغ، خودش باید تفکر کند و خودش برای خود سرنوشت بنویسید و صغیر نیست که یک پیشوایِ مخ‌تنگ و یک رهبر‌مطلقه یک‌تنه بارِ فکریِ ملتی آگاه و همیشه در صحنه و عقیم را حمل کند و برای صدور #ژن_برترِ نژاد و ایدئولوژی خود به هر غیرخودی، در قطاری روی دو ریل ثابتِ خودی‌های چپِ اصلاح‌ناطلب و راستِ اصولگرا، در ایستگاه‌های بین‌راهی سرپایش بگیرد!
براستی چه توقعی از هوش‌هیجانی بیعت‌کنندگانی‌است که پس از خوردن آش صندوقِ سوراخ هشتادوهشتی باز با همان صندوق در چارچوب همان قانون و همان ناظر و همان قانونمدارِغیرملتزم به‌ملت و ملتزم به حکم‌حکومتی، در سال 92 و 96 بیعت کرده و باز نفهمیدند که رأی خوانش‌شده از پیش محتوم بوده و ربطی به موجِ برآمده از شعارهای تنورداغ‌کن بازیگرانِ سناریست پیشابرجامی و پسابرجامی ندارد و کارگردان تنها به فکر موج‌سوارانی‌‌است که بتوانند در تنورِ داغ‌شده توسطِ ایشان، خمیر را بچسبانند و ضمنا از مغبون‌ها بیعت هم بگیرند! گیریم بازیگر بنفش به‌عنوان امنیتی‌ترین حقوقدان امین مولا، 100 تا مونولوگ مفت هم در باد در دهد و تماشاچی هم به‌خاطر ترکیدن حبابِ بنفشِ غیرقانونی لعن‌اَش کند! ناسلامتی این بازیگر برای سرنوشتِ ملتی درون کوپه‌های قطار صدور خودی به دیار قدس، برای آقای خود بیعت که گرفته! گیریم از جیب و نامِ ملتِ عقیم و به‌کام امتِ ویژه‌خوارِ زعیم، در دوسوی ریل ثابت چپ و راستِ تدارکچیانِ فهیم!
لابد سیب‌زمینی در چنین زمین حاصلخیزی با چنین کود اعلا و هوش‌هیجانی بالا می‌روید و تکثیر و تکرار می‌شود.
خودکرده را تدبیر نیست، بزرگوار!
تا کی مچل‌شدنِ زنجیره‌ای در مطالبات روبنایی رعایا از ارباب؟
بدیهی است که کسی‌ را که خود را به خواب زده، نمی‌توان بیدار کرد!
از که می‌نالی و فریاد چرا می‌داری؟!
فراموش نکن که: بانو #نسرین_ستوده خود از بیعت‌کنندگان با قانون فراملی بود!
پس نگاهی به سیب‌زمینی درون آینه بینداز و بصورت حماسی #تکرار کن:
آینه چو نفش تو بنمود راست... خود شکن! آئینه شکستن خطاست!
راستی از همین حالا، تکلیف خود را با سیب‌زمینی‌ها روشن کن: آیا این‌بار در حاشیه‌یِ دام صندوقِ شعبده، با پرهیز از آلوده‌شدن در متنِ کوزه‌ی رنگرزی، از کارگزاران خود، حاکمیتِ قانونیِ سرزمین‌اَت و کلِ دریا را می‌خواهی؟ و یا باز با فروغلتیدن در متنِ صندوق سوراخ هشتادوهشتی دیگر، شراکت در خونِ هموطنِ غیرخودی را و خِفّت و تحقیر و غبن و سُماق‌مکیدن را برمی‌گزینی؟
خیام ابراهیمی
23 خرداد 1397
#نسرین_ستوده، حوالی ظهر روز چهارشنبه ۲۳خرداد در منزل شخصی‌اش بازداشت شد!
https://iranhr.net/fa/articles/334



No comments:

Post a Comment

کاروان میلیونی دفاعی صلح در اوکراین

# کاروان_میلیونی_دفاعی_صلح   در  # اوکراین تقریبا مطمئنم که مردم # اوکراین قربانیِ کاسبی و تبانی شرق و غرب در سناریوهای نظم نوین جهانی تو...