Monday, October 1, 2018

اسب تراوا گرداگرد کاسپین


اسبِ تراوا گرداگردِ #کاسپین !
چرا هیچکس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؟
تعهداتِ #ترکمانچای به‌دلیل بی‌غیرتی و ویژه‌خواریِ سلاطین داخلی، مشمول مرور زمان شد و کسی غرامتی به ملت ایران نداد! چون حق گرفتنی است و قانونا این مردم‌ عقیم در کاسه‌ی سر سلطان صاحبکران، همچون نخود‌ولوبیا‌وسیب‌زمینی در دیزیِ بزباشند و مسئولینِ برگزیده همچون گوشتگوب! حقیقت قانون‌اساسی این‌است که: ریش‌وقیچی در دست قادر‌مطلقه است؛ نه مسئولین سه قوا و نه هشتاد میلیون ایرانی!
به‌همین دلیل ارباب‌کوچولو به زبانِ ارباب بزرگ عالم گفت: "هیچکس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند! " چون در هر قانون و توافقنامه‌ای همواره یک اصل جاسازی شده که به تو تنها تحتِ خوانشِ پروتکلی خاص معنا می‌بخشد که تو در فهم آن یا دچار سوء‌تفاهمی و یا ناتوان و غافل! پس پیش از هر وَرجه ووُرجه‌ای اول قانون را بفهم، ای فرهیخته!
در حالی‌که در پنجمین اجلاس سران #خزر، جز ایران، در چهار ایالت جدا شده از شوروی، جشن و پایکوبی برقرار است، اما در ایران همه لمس و عاجزند و نمی‌دانند که باید بخندند؟ و یا گریه کنند؟! به‌همین دلیل چون همیشه برای عقب‌نماندن از قافله، نیم‌روزی یا می‌خندند و یا می‌گریند و از فردا دیگر هیچ! برخی از کارکشتگان هم که دیگر از شور و حال افتاده‌ و پوست کلفت شده‌اند، می‌زنند بر طبل بی‌عاری و بالاخره: هر کسی کارِ خودش، بارِ خودش، آتش به انبارِ خودش! به این سیاق در 200 سال گذشته، وسعت خاک ایران شده: یک سوم! فدای سرِ اربابان بومی و خارجی به سرکرده‌گی ملکه.
طبق #کنوانسیون_خزر، تمام گزمه‌های روسیه در اطراف دریای خزر (در پوستین نوینِ 4 کشور) مستقل و آزادند که از سهم خود بهره ببرند، اما به‌شرط آنکه طبق پروتکل فرامرزی زیست محیطی رفتار کنند! و عدم توانایی رعایت استانداراد چنین رفتاری یعنی نقض‌غرض! چرا که تنها روسیه برای چنین اقدامی توانایی لازم و کافی یک قدرت‌مطلقه را دارد و احیانا از رانت و پشتیبانی پشت‌پرده‌ی ارباب بزرگ عالم برخوردار است! بنابراین همواره ریش و قیچی در دستِ یکی است! هر وقت خواست جرزنی هر کس جز خود را به روی مبارک نمی‌آورد و هر وقت خواست، غیرخودی را نقره داغ می‌کند!
این تقسیم و پاره‌کردنِ جهان به خودی‌وغیرخودی و دوست‌و‌دشمن، ما را به‌یاد تقسیم و پاره‌کردن ملت واحد به مؤمن و کافر در قانون‌اساسی ج.ا می‌اندازد، که ظاهرا دارای اصول مترقی است! اما به خوانش یک قادر مطلقه‌ی قانونی که سرنوشت هشتاد میلون ایرانی و رؤسای سه قوای حکومت، بموجب بند 1 اصل 110 و سایر اصول، تنها در کاسه‌ی سر یک نفر تعیین و آشپزی می‌شود! اما ملت پای صندوق‌های رأی (امید و بیعت با قانون سلطه) الکی احساس پیروزی می‌کنند!
در واقع اگر ارباب نخواهد تو هیچی! و هیچ غلطی نمی‌توانی بکنی!
آن‌که تو "یــــــارِ" خودَت پنداشتی ... "یـــارِ من" بود و تو خود انگاشتی!
"
قفل" قــانون و، "کلید" در دستِ یـار ... یـــار در تدبیر و اُمّیــد و "ســوار"
حسن و محمود و ابراهیم مَنَم! ... آن سه حرفند!، "من" سَرَم؛ من بَدَنم!
این بصیرت را به گـــــوش آویز و دان: ... سرمه بر چشم من‌و، "تو سرمه‌دان"!
حـــال خوش‌بـــاش! چون شبِ هشتادوهشت ... در هزار و چارصد صحرا و دشت!
نتیجه#ویروس_ویرانی همان اسب تراوا در قانون است؛ نه قانونمداران و نه پرچمداران سبز و بنفش!
در یک زمان، و در یک مکان امن و با یک زبان: درخواست #تغییر_قانون_اساسی برای پالودن قانون از#اسب_تراوا.
گرفتی چی شد؟
خیام ابراهیمی
23
مرداد 1397
پی‌نوشت: لینک:
https://www.radiofarda.com/a/Caspian-sea-legal-statue-one-convention-five-narratives/29433217.html


No comments:

Post a Comment

کاروان میلیونی دفاعی صلح در اوکراین

# کاروان_میلیونی_دفاعی_صلح   در  # اوکراین تقریبا مطمئنم که مردم # اوکراین قربانیِ کاسبی و تبانی شرق و غرب در سناریوهای نظم نوین جهانی تو...