Monday, March 25, 2019

هشدار: برای پیشگیری از کودتا


هشدار: دیر بجنبی، نه از تاک مانَد نشان‌و نه از تاکنِشان!
#سکانس_نهایی_کودتا یا #حکومت_نظامی ؟
در #سناریوی_بنفش نقشِ روحانی به‌عنوان امنیتی‌ترین حقوقدان استراتژیست و امینِ نظام، کی‌وکجا در سکانس نهایی، بهانه‌ای موجه برای حکومت نظامی فراهم می‌آورد؟ ظاهرا به‌یاری امریکا و در راستای تثبیتِ نظام سلطه، روز واقعه نزدیک است!
جورچینِ اخبار:
1- "دولتِ ناتوان نیازمند اسلحه است؛ #فعلا سکوت می‌کنیم!" این حرفِ سردار جعفری است. او عنصرِ قدرت در نظام تصمیم‌ساز سرنوشت مردم را نه مشارکت مردم از شوراهای محلی تا ملی، بلکه قدرت نظامی سلطان می‌داند! چون وقتی قانونا قدرت سرنوشت‌ساز در دست یک سلطان صاحبکران باشد، او راهی ندارد جز چکش. باور او از قوانینِ موروثیِ امنیتِ قبیله‌ایِ علیه‌ راهزنانی سرچشمه می‌گیرد که بموجب بند 1 اصل 110 اختیار تعیین سیاست‌های کلان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی را به یک رئیس قبیله داده است، نه تمام ملتِ صغیر! بنابراین استنتاجِ او طبیعی و قانونی است!
2- "اگر لازم باشد لیست آقازاده‌ها و مسئولان قاچاقچی را منتشر می‌کنیم! (سردار مؤیدی) یعنی این#سربازان_گمنام_انتحاری و یا آلتهایِ غافلِ خودی را از گرجستان تا ترکیه و دوبی و مالزی و سوئد و آلمان و کانادا و ... قربانی می‌کنیم! انتحاری‌ها از پیش قسم خورده‌اند، اما غافل‌ها هر چه خورده‌اند از دماغشان بیرون خواهد زد! فایده‌ی مرده‌خوری، بیرون زدن استفراغ از تمام سوراخ‌هاست!
دو سال پیش در چند مثنوی و شعرگونه (با عناوین ذیل) از خواب‌های واقعی امت و ملت و حکومت و ارباب جهانی و بومی گفتم و نقشه‌ی راه و راهکارهای واقع‌بینانه و عملی و میدانی برای تغییر قانون اساسی به نفع حضور تمام ملت (پس از تمرین کارگاهی در شوراها بر اساس تضمینِ 2 اصل#همزیستی_مسالمت_آمیز و #هم_افزایی_مردمی با اولویت حق طبیعیِ آب و خاک مشترک و اولیه، بر هر حق ثانویه که به جای انحصار و ویژه خواری ایدئولوژیک، موجب زایش امید و انگیزه و مهرورزی و وحدت ملی بر سر یک سفره‌ی مشترک می‌شود) و بر اساس خواست اکثریت ملت باید به‌عنوان یک#فرمان_مدنی مسالمت‌آمیز و فزاینده (نه #نافرمانی_مدنی کاهنده) لحاظ گردد؛ که البته از سوی ویژه‌خواران، مایه‌ی خنده و تشویش بیشتر اذهانِ مشوشِ قانونمداران بموجبِ قانونِ اساسیِ دو قطبی و دوگانه‌اندیش و ضد وحدت خودجوش ملی شد، و البته موجب خنده‌ی تلخ‌تر از گریه‌ی برخی‌ها..
1- #سناریوی_بنفش
2- #استراتژی_بنفش
3- #تاکتیک_بنفش
.
حالا به‌حکم وقایع اتفاقیه، شاهدیم که متاسفانه، تک تکِ این برآوردها درست از آب درآمده! چون بر اساس هوش هیجانی متنوع، و بدون شناخت فلسفه‌ی وجودی و ماهوی یک ساختار سلطه، نمی‌توان به راهکاری واقع‌بینانه برای استقرار اراده ملی ملتی دست‌یافت که تمرین دموکراسی نکرده‌اند! در طول 113 سال پس از مشروطیت، همواره این توصیه‌ی درستِ قشر روشنفکر ویژه‌خوار به سلاطین قجر و پهلوی و ولایی بوده است که: معده‌ی ناتوانِ نوازد، برای هضم گوشت شترمرغ پیر استقلال و آزادی، آمادگی ندارد! توصیه درست بود؛ اما نتیجه‌گیری شبهه‌دار: که بدون توسعه‌ی اقتصادی نمی‌توان به توسعه‌ی سیاسی دست یافت! یعنی اول: ویژه‌خواری و توسعه‌ی اقتصادی به حکم حکومتی، و سپس توسعه‌ی سیاسی. حال آنکه همواره به دلیل کوتاهی عمر و شتاب حریصان برای اهداف امنیتی اقتصادی، از#توسعه_متوازن_سیاسی_اقتصادی غافل مانده، و یا خود را به جهل‌العارفین زده‌اند! ویژه‌خواری جاه‌طلبان است و هزار وسوسه و درد و بلای ملی، لایِ پرچمِ چاه‌نماییِ سردارانِ میلی!
و در این دور باطل تاریخی، همواره آخرین نسخه برای حفط امنیت ملی، کودتا و استقرار حکومت نظامی بوده است! از صدر مشروطه بگیر، تا 25 و یا 28 مرداد 32، تا بهمن 57 و تا همین حالا. در باب وقایع این گذار تاریخی چندین یادداشت و #راهکار_نجات داشتم که در همین صفحه از سال‌های دور تاکنون می‌توان به آنها مراجعه کرد! مهمترین آن وابسته کردن حضور نمایندگان هر خانوار در شوراهای محلی به یارانه، به‌جای بارکردن هزینه‌های هنگفت صدور انقلاب و تاخت‌وتاز در جهان و در خاورمیانه، به ملت بینوای قانونا عقیم و چپیده در تنهاییِ هر خانه! برای تمرینِ دو اصلِ همزیستیِ مسالمت‌آمیز و هم‌افزایی ملی، برای خریدنِ اعتبار حضور شهروندان مدنی در اجتماعیات این کاشانه!
و اما نگاهی به اخبار و شایعاتِ مایه‌دار هفته اخیر میان راست و دروغ:
خبر آمد خبری در راه است!
چرا قربانی کردن امام زمان و لابد نایب بر حقش این روزها شیوع پیدا کرده است؟
شاید بد نباشد این چند خبر را یکی یکی زیر این خبر جدی در پازل بگذاریم:
خبر: آمادگی ارتش چین برای جنگ:
رئیس جمهور چین به ارتش این کشور دستور داد که برای مبارزه و جنگ آماده باشند، برای آنکه کشور در شرایط خطرناک و چالش‌های بی‌سابقه قرار دارد.
به نقل از ایرنا، شی جین پینگ، در نشست کاری کمیسیون مرکزی نظامی چین در پکن به شرایط خاص چین اشاره کرده و بیان داشت که نیروهای مسلح باید برای جنگ و یک مبارزه جامع نظامی از نقطه شروع جدید آماده شوند!
اما اینکه نقطه‌ی شروع، تایوان است و یا خلیج فارس، باید صبر کنیم!
پازل نهایی (جورچین اخبار):
1) تغییر امام جمعه ی تهران که خواستار برداشتن نرده های بین مسئولین و نمازگزاران برای ارتباط با مردم شد! و این در وضعیتی است که مردم برای در امان بودن از بیان مطالبات خود در تظاهرات پراکنده می‌توانند در مکان امن نماز جمعه‌ها به بیان مطالبات بنیادی (نه روبنایی) برای نوشتن سرنوشت ملی گرد هم آیند تا با اثبات خواست اکثریتی در کنار اقلیت مشروع، عملا با از سکه انداختن مشروعیت قانونی اقلیت، به اعتبار و مقبولیتی برای تغییرات بنیادی تا تغییر قانون اساسی برای در دست گرفتن سرنوشت ملی به دست تمام ملت (نه یک نفر) دست یابند!
2) پخش‌شدن #بوی_بد غیرقابل تحمل در هوایِ تهران که هیچ مسئولی منشاء آن را درست نشان نداد و هر یک بصورت شفاهی سازِ خود را زد! بی‌آنکه به خود زحمت دهند آن را آزمایش کنند! گفته می‌شود که این بوی غیرقابل تحمل را در گاز شهری وارد کرده‌اند تا در مواقع شورش مردمی، آن‌را در هوای آزاد پخش کنند تا موجب پراکندگی مردم شوند. مسموم بودن یا سلامت این افزودنی به گاز شهری معلوم نیست!
3) ادعایِ دستگیری گروهی #تروریست در تهران منتسب به مجاهدین خلق، که ممکن است در نمایشی پیش‌رو (مثل هدایتِ عملیات داعش در مجلس شورای حکومتی در سال گذشته، و یا هدایتِ عملیات حمله‌ی خونین به مانور ارتش در اهواز) بر اساس یک عملیات تروریستی در نماز جمعه‌ای که نرده‌های حائل بین مردم و امام جماعت را برداشته، بهانه‌ای برای حکومت نظامی و کودتای سپاه فراهم آورد.
4) اعلام چین برای آماده‌باش ارتش و نیروهای خلقی به منظور تمرین و آمادگی برای مقابله در جنگی احتمالی و پیش روی (مکان درگیری نامعین است)
5) اجاره‌ی 25 ساله‌ی جزیره کیش به چین و روسیه با نظارت انگلیس، و حضور هندوستان در چابهار، همزمان با حضور ناوگان‌های امریکایی در خلیج فارس و دریای عمان، به منظور درگیر کردن منافع دیگر کشورها در فضای امنیتی حاصله در منطقه به منظور خریدنِ امنیت حضور بیشتر برا خود! ظاهرا نظام برای قوی کردن خود در خلیج فارس، امنیتِ خاک وطن را در میدانِ تنازعات به سرنوشت دوستان و دشمنان سنتی، پیوند زده است! به چه قیمتی؟ مهم نیست! زور با زوردار و شریکانش است! وفای به عهد روسیه با تمام مارموزبازی‌های تاریخی‌اش را هم که همه‌ی باقی‌ماندگان از سیاستهای بانک استقراضی ایران و روس و نسلِ لیاخوف روسی به‌یاد دارند و می‌شناسند! جرزنی دوست و دشمن همواره رویِ جنازه‌ی مردم کشور دیگری است! و همواره این ملت عقیم ایرانند که میان دوست و دشمن، یتیمند! #جانم_فدای_رهبر و اربابان بومی و جهان!
6) مانور مشترک ایران و روسیه در دریایِ مازنداران و یا خزر سابق (و البته کاسپین اسبق)! چه فرق می‌کند وقتی حیات این آب هفت پاره، در هوایِ سرابِ حقوق مشترک دو کشور سابق است! آتش بزن به مالِ یتیمان شهیدِ یخ‌زده دزیر چادرهای زلزله!
7) معامله‌ی امنیتی با ترکیه که مصداقِ آن مژده‌ی اردوغان به ملت ترکیه برای ارزان شدن گازی بود که از ایران ارسال می‌شود! و این همان گازی است که در وطن گران شده است! خفت کردن مردم در فقر گسترده عملا قدرت هرگونه حضور مسالمت‌آمیز با مطالبات بنیادی را از مردم مچاله‌شده در نخود و لوبیای دیزی اربابی سلب کرده و شرایط را به سمت تنشی نمایشی همچون دی ماه 96 سوق می‌دهد! که چاشنی آن را نظام بر امواج نارضایتی عمومی زد! پروژه‌ای سیستماتیک و هماهنگ در دهها شهر با شعارهای هدایت‌شده توسط اتاق فکر، آن هم از دهان مردمی که تشکیلاتی عمل نمی‌کنند! اما شعارهای تزریقی توسط نفوذیان سازمان‌یافته را تکرار می‌کنند! (عجبا!) براستی ستاد بحران‌ساز به‌عنوان منبع تغذیه‌ی تمامیتخواهان سلطه کجاست؟! این پتانسیل همچنان وجود دارد! باز هم شعارِ پوچِ انقلابِ دی ماه 96 را بده، بازیچه!
.
نتیجه: بدیهی است که بنا بر تجربه ی 40 ساله، بقای نظام در بحران‌سازی سیستماتیک است که با خودی(مؤمن) و غیرخودی(کافر) کردن وطن و جهان، وقتی در چنبره‌ی قدرت و ولایت مطلقه‌ی عالم، راهی برای حضور در سوریه و عراق باقی نمانده، باید تنش و گل آلود کردن آب را به محلی دیگر منتقل کرد تا ماهیگیری از منابع ملی ممکن باشد! تا با تمرکز بر امنیت ملی، چندسالی به سرکوب امنیتی برای وحدت چکشی پرداخته شود! این همان تاکتیک کش دادن جنگ 8ساله با عراق بود که جنگ را به عنوان یک "نعمت الهی" حقنه کرد!
8) زمینه سازی: در صورت خطر، امام زمان هم فدای نظام خواهد شد!
حالا حساب کار خود را بکنید که اگر کودتا شد و نائب امام زمان غیب شد و حق طلبی توسط هر جنبنده موقتا تا انقلاب مهدی گناه کبیره و عیب اعلام شد، نباید زیاد تعجب بکنید!
9) نهایتا دیروز آقای رضا پهلوی گفت: دعوت ضربتی از مردم برای تظاهرات پراکنده در میدانهای مختلف، از سوی ایشان نیست! مراقب باشید کار کار آتشبیاران برای آتش به اختیاران سرکوب و کودتا نباشد!
10) قربانی کردن سربازان سیاهی لشکر اقتصادِ مقاومتی، ناشی از تحریم:
سردار مؤیدی: اگر لازم باشد لیست آقازاده ها و مسئولین قاچاقچی را منتشر می‌کنیم!
امنیت میلیِ ولایی، نه #سعید_اسلامی_امامی_اسرائیلی می‌شناسد و نه باند #امیر_کبیر_جعلی_رفسنجانیرا. به قولِ بخشی از سربازان ولایتمدار، در اظهاراتی پارادوکسیکال، حفظ امنیت نظام، حتی صاحب حکمِ مشروعیت خود، یعنی امام زمان و نایب بر حقش را هم نمی‌شناسد، چه برسد به تتوهایِ ولاییِ #امیر_تتلورا!
آنچه تحت عنوان اختلاس‌های زنجیره‌ای توسط سلاطین ارز و سکه و نفت و قیر و خاک و آب و وطن، بر بستر قراردادهای تجاری کاذب با رانت و ویژه‌خواری خودیهای درون نظام شاهد آن بودیم، نهایتا منجر به خروج منابع مالی هنگفتی به خارج از کشور از خاور به باختر شد! وقتی قرار بود ب.زهای خاوری بصورت زیرآبی به باختر نفوذ کنند و سد تحریم 40 ساله را که ناشی از بالارفتن از دیوار این و آن و صدور انقلاب به جهان به جای دیپلماسی بود را بشکنند! آنها میان لابی‌های استعمار استخوان‌ها شکستند، اما نه از ارباب استعمار بلکه از ملت استثمار شده توسط اختیارات مطلقه و فراملی #قانون_اساسی و قانونمدارانش!
.
و اما حسنِ ختامِ روحِ بیدار در کالبدِ مرده و خفته‌ی اخبار یازده‌گانه ( با یار یازدهم):
11) سردار جعفری: دولت ناتوان نیازمند اسلحه است! فعلا برای حفظ وحدت سکوت می‌کنیم! این #فعلا تا کی ادامه دارد؟
یعنی هیچ اعتباری ندارد که در بن‌بستِ " #نظام_قانونی_ولایی " و در نقطه‌ی عطفی دیگر این سکوت را بشکنیم! گیریم استخوان هر خودی و غیرخودی شکسته شود!
به همین دلیل است که تا دیر نشده #باید_جنبید !
حال می‌خواهی از وطن فرار کنی به یک میدان میلیاردی در خارج از وطن، و یا می‌خواهی در یک میدان میلیونی در نمازجمعه و هر میدان امن دارای مجوز حضور قانونی حاضر شوی و تا تغییر قانون اساسی و انتقال قدرت سرنوشت‌ساز به تمام مردم در صحن مطهرِ ملی و گرد اقلیت مشروع به‌صورت#مسالمت_آمیز در #تحصن بنشینی تا با اکثریت خود مشروعیت اقلیت قانونی را از سکه بیندازی و با اکثریت میلیونی، اعتباری و مقبولیتی برای تغییرات بنیادی در قانون اساسی بخری تا صلح و وحدت ملی را با حضور خود و غیرخود مستقر کنی، خود دانی!
پیام به تمام قدرت‌ها و مهره‌ها، جز مردم (مخاطب این نوشته مردم نیست!):
#ستاد_مشترک_اپوزیسیون_پراکنده!
تا کی می‌خواهی با شعارهای پارادوکسیکال #براندازی_مسالمت_آمیز_فرقه_تبهکار و با فراخوانی پراکنده‌ی مردمِ کوچه و بازاری که جان شیرین عزیز می‌دارند، اصناف نخود و لوبیایی و دو جفت لاستیکی و سه برج حقوق معوقه ای را با مطالبات روبنایی، به #نافرمانی_مدنی در میادین مین و بن‌بستِ کوچه‌پس‌کوچه‌های سرکوب و سرخوردگی و انزوا بکشانی و برای تثبیت نظام سلطه در زمین حریف و با مهره‌های #سرداران_الماس_امنیتی_اطلاعاتی بازی کنی؟ مگر بازی کردن موسوی در سال 88 در زمین حریف با #تهمت_تقلب و تشویش اذهان عمومی و تظاهرات میلیونی #بدون_مجوز علیه امنیت ملی، چه ثمری داد جز تثبیت سرکوب قانونی که قرار است دوباره در همان میادین سنتی ثمر دهد؟ چرا در دامِ افسران اطلاعاتی و امنیتی از درون، خود را به حماقت زده‌ای؟
عبرتِ تاریخی‌اَت کجا رفته شازده؟ که به سرداران اطلاعاتی به‌ظاهر بریده از نظام امنیتی در درون نظام اعتماد می‌کنی و دل به کمک‌های ترامپ می‌بندی، اما به خود و به ملت خود در یک نقشه‌ی راه مسالمت‌آمیز و فزاینده در یک #میدان_میلیونی امن مثل نماز جمعه و یا به موازاتِ راهپیمایی‌های دارای مجوز حکومتی، که عاری از ادبیات پارادوکسیکال #براندازی_مسالمت_آمیز_قوم_تبهکار باشد، اعتماد نداری و می‌خواهی ملت با ادبیات خشونتبار چکشی و با مطالبات روبنایی بصورت مسالمت آمیز به سنگر قوم تبهکار یورش برند و اساس ظلم و ستم را با خون خود درو کنند؟!
آن هم بدون عزم کارتر و فتنه‌ی اروپا و امریکا در گوادلوپ و یاری مالی اوناسیس به خمینی و اعزام هایزر به ایران و خیانت قره باغی و فردوست و زنجیره‌ی افسار مساجد در محلات و چریکهای فلسطینی برای فتح پادگانها در تهران؟!
زهی خیال باطل!
خیام ابراهیمی
17 دی 1397

No comments:

Post a Comment

کاروان میلیونی دفاعی صلح در اوکراین

# کاروان_میلیونی_دفاعی_صلح   در  # اوکراین تقریبا مطمئنم که مردم # اوکراین قربانیِ کاسبی و تبانی شرق و غرب در سناریوهای نظم نوین جهانی تو...