Wednesday, April 17, 2019

جای خالی نام ایران در آرم سپاه


آیا شما نام و نشانی از عنوان و نقشه‌ی ایران در متن و محتوا و حواشی این آرم می‌بینید؟
متاسفم از نگاه روبنایی و سطحی نگر برخی از هموطنان.
سپاه پاسداران سازمانی است که یک ایران را پله کرده است و در این آب و خاک تنها به کندوی عسل نیازمند است، نه مردم بینوا و عقیم ایران.
پس سپاهیان اصالتا و ولایتا چه عرق مردمی میتوانند داشته باشند به مردم ایران؟ جز آنکه 40 سال به عنوان بازوان قادر مطلقه در تمام صحنه ها جنگ افروزی کرده اند و با سلطه بر هر سلیقه و گرایش و دگراندیشی، ایرانیان غیرخودی را حذف کرده اند و چزانده‌اند و بر حقوق بنیادی ملت بدون پاسخگویی چنبره انداخته اند و تمام دقایق مردم ایران را پر کرده اند از دلهره و بی ثباتی و بحرانهای زنجیره‌ای با ابزار تهدید و تجسس و زورگیری عقیدتی و به صلابه کشیدن شهروندان و حتی در قوای غیرمستقل و غیرمردمی هم دخالت کرده‌اند و بر شبهه ها افزوده اند تا شهروندان را برای مطالبات خویش خسته و گیج کنند و از آب و گل آلود ماهی بگیرند.
در این آرم هیچ نشانی از ایران نمی‌بینم جز سلطه و زورگیری عقیدتی!
بدون اولویت حق آب و خاک مشترک و طبیعی و اولیه، بر هر حق ثانویه از قبیل نژاد و ایدئولوژی، ایران فدای قانون انیران خواهد شد!
بدون حق اولی، هیچ حق دومی، مقدور نیست.
و قانون اساسی این دو حق را جا به جا کرده است و بدون تغییر آن به نفع حق مشترک آب و خاک، هیچ ملتزم به چنین قانونی نمیتواند در راه حقوق بنیادی ایرانیان گام بردارد.
و رمز ویرانی ایران، اگر جنگ با اجنبی نباشد اما میتواند چنین قانونی باشد!
ایران تنها به یک ارتش به نام ایران نیازمند است نه بیشتر و با اهداف صدور خویش به جهان.
حال که انیران سپاهی‌اند، چون ایرانی‌ام، پس #من_سپاهی_نیستم .
و خون باید گریست به حال مردمی که به جای تسلط بر سرنوشت خویش به نمایندگان پاسداری دلخوشند که زر و زور و تزویر قانونی را برای سلطه در اختیار رهبر مسلط بر سپاه پاسداران گذارده، تا ایشان هم متقابلا ضامن سلطه‌ی جاوادنه‌ی سلطانی موقت شوند بر سرنوشت تمام ایرانیان قانونا عقیم برای فتح زمین با جیب خالی و پز عالی... همچون اپوزیسیون برای فتح نظام.
مشکل ایرانیان در پوزیسیون و اپوزیسیون ادبیات سلبی-جذبی در دوران گذار از سنت به مدرنیته است. بدون انقلاب از آن مکانیزم سنتی اعتماد به تار سیبیل دایی جان ناپلئون و قسم حضرتعباس خانعمو دون کیشوت به ادبیات ایجابی-جذبی راهی برای رستگاری ایران و ایرانی نیست.


Image may contain: text
9


No comments:

Post a Comment

کاروان میلیونی دفاعی صلح در اوکراین

# کاروان_میلیونی_دفاعی_صلح   در  # اوکراین تقریبا مطمئنم که مردم # اوکراین قربانیِ کاسبی و تبانی شرق و غرب در سناریوهای نظم نوین جهانی تو...