Thursday, April 4, 2019

چرا اختلاس بی معناست


چرا #اختلاس وفساد ، تحت سازوکار قانون اساسی بی معناست؟!
اختلاس امری برخلاف قانون است! حال آنکه نشانه‌ها ناشی از مناسبات ناشی از حکم حکومتی پس پرده و فراملی است.
نکته این است که پروژه‌های فراملی کارفرما (ولایت مطلقه فقیه) پس از تئوریزه شدن توسط استراتژیستهای اتاق فکر (مثل امنیتی ترین حقوقدان نظام روحانی و تیم امنیتی-اطلاعاتی امین سلطان ...) دارای طبقه بندی اطلاعاتی است:
محرمانه
خیلی محرمانه
سری
به کلی سری
... بر این اساس دسترسی به این پروژه های امنیتی-اطلاعاتی توسط تمام مدیران ارشد و میانی و بدنه‌ی خودیهای نظام در سه جناح چپ و راست و میانه ممکن نیست!
بنابراین آنچه به عنوان اختلاس و یا حرکتهای اقتصادی و سیاسی پنهان در دوران تحریم 40 ساله میدانی میشود در راستای صدو انقلاب به جهان و دیارقدس بموجب سیاستهای کلان تک نفره ی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظام است.
3- بدیهی است که در سازوکار اجرایی کردن هر یک از این پروژه‌ها، نیاز به تیمهای قابل اعتماد است! و باز بدیهی است که تیم اجرایی هر پروژه‌ای از پروژه‌ی دیگر بی‌خبر است!
در این میان اکثریت بدنه ی 3 جناح خودی در نظام، از اکثریتِ پروژه‌های جدی بی‌خبرند و یا طبقه دسترسی ایشان پایین‌تر از مدیران ارشد است!
بنابراین چالشها و تنش‌ها و احیانا اختلافاتی که جامعه در سطح مجلس و یا سیاستبازان نظام شاهدیم هیچ اصالت بنیادی و ماهوی ندارند و بیشتر ناشی از عدم آگاهی بخشی از بدنه ی خودیها، و کل غیرخودیان است!
بنابراین از سهم کلی ردو بدل و مبادلات اقتصادی پنهان و استراتژیک نظام در پوششهای مختلف، تنها میزان ناچیزی به اختلاسها و دله دزدیهای غیرقابل کتمان ربط دارد که اصلا رقمی قابل توجه نیستند!
بر این اساس وقتی زوایایی از یک پروژه توسط ناآگاهان مشاهده میشود و اطلاعات آن درز میکند، هیاهوهایی ناخودآگاه و یا خودآگاه(برای انحراف اذهان عمومی و نااهلان اطلاعات طبقاتی ) پیش می‌آید که پس از مدتی منتفی میشود.
در این میان برخی از سربازان انتحاری هم ظاهرا قربانی میشوند!
موضوع آقای فریدون هم از همین تبار است.
ایشان امینِ شخصیتِ حقوقدان و امین حضرت نظام است! اما بدنه‌ای از خودیها که در طبقات اطلاعاتی پایین ترند از این موضوع بی‌اطلاعند! حب و بغض اصولگرایان و اصلاح طلبان( بویژه در بدنه ی پایین تر از سران) از همین سنخ است!


No photo description available.

No comments:

Post a Comment

کاروان میلیونی دفاعی صلح در اوکراین

# کاروان_میلیونی_دفاعی_صلح   در  # اوکراین تقریبا مطمئنم که مردم # اوکراین قربانیِ کاسبی و تبانی شرق و غرب در سناریوهای نظم نوین جهانی تو...