Thursday, April 4, 2019

آزمون سلامت روانی


آزمون سلامت روانی
قانون متجاوز، جامعه را متجاوز میکند! قانونی که اساسش بر زورگیری معنوی و مادی بنا شده باشد، مناسبات قدرت را در جامعه متجاوزانه رقم میزند و از کوزه همان برون ترواود که در اوست.
به همین دلیل روان جامعه ی ایرانی خشن، ناهنجار و متجاوز شده است بی آنکه خود بفهمد! به ادبیات مسئولین و مردم توجه کنیم. ناامنی و خشونت و قصاوت از در و دیوار فرهنگ جامعه میبارد!
آیا از فهم یک اشتباه و خطا در پندار و گفتار و رفتار خویش برآشفته میشویم و دست به تعرض میزنیم؟
آیا تجاوز به عنف و زور را به خویش و نزدیکان خویش مجاز میدانیم؟
اگر نه، آیا در صورت چنین تعرض و تجاوزی به دیگران حاضر به جبران مافات هستیم؟
خودکاوی با متانت و بدون توهین و دریدگی
جوامع بدوی و آدمیان وحشی و درنده و جاهل مسلک را می‌توان از قوانین اجتماعیشان شناخت.
جامعه‌ای که اختیار و اراده و حق تعیین سرنوشت و شراکت در تعیین منافع آب و خاک مشترک را به دلیل ایدئولوژی و عقاید موروثی، از شهروندان و نسل نیامده بگیرد، دارای فرهنگی بدوی و وحشی است.
اگر فرزندت را از امنیت و مهر و آغوش خود به دلیل عدم تن دادن او به باور و یا عقاید قلبی خودت، محروم کرده‌ای، در واقع اختیار و اراده ی آگاهانه مبتنی بر بلوغ و تشخیص و هویت انسانی او را دریده‌ای! و تو فردی درنده‌ای!
بر اساس قوانین جوامع مدنی، حق #تفخیذ از مصادیق پدوفیلی و روان ناهنجار و بیماری است که حقوق انسانی کودک ناتوان و بی‌اختیار را مورد سوء استفاده قرار می‌دهد.
متاسفانه چنین قاعده ای جزو باورهای آقای خمینی در تحریرالوسیله مطرح شده است و اصلاح طلبان از گرفتن موضع شفاف در این مورد ابا دارند! باید از سروش پرسید چگونه چنین فردی را بزرگترین مصلح سیاسی ایران از 2500 سال پیش تاکنون میداند؟ چنین شخصیتی که برای خود حق قائل است که به طفل شیرخواره به دلیل مجوز والدین نرینه اش، معاشقه کند، چگونه میتواند در آینده به جامعه‌ای که صغیر می‌پندارد تجاور نکند؟
جامعه‌ای که با علم و آگاهی به چنین قواعد و قوانین و قانونمدارانش تن دهد و به ایشان اعتماد کند، استحقاق مدنیت را ندارد و باید تیمار شود و در صورت آگاهی باید سریعا و صراحتا از چنین قوانینی توبه و بازگشت نموده و جبران مافات کند! وگرنه شریک دزد است و رفیق قافله. خشونت و بدویت از خلقیات معمول چنین جامعه‌ای است؛ به صورتی که در روابط اجتماعی متوجه اعمال خشونت خود در مناسبات قدرت نمی‌شود. چنین جامعه‌ای صلاحیت آزادی را ندارد و باید با اصلاح پندار و گفتار و رفتاری نو، آن را کسب کند!
شما در صورت زورگیری عقیدتی از فرزندان نابالغ خود، برای جبران مافات چه خواهید کرد؟
شما برای جبران مافات با چنین قانونمدارانی نسبت به حقوق شهروندی چه خواهید کرد؟
آیا به ایشان و شخصیتشان و قوانین ایشان اعتماد خواهید کرد و یا در صدد تغییر قوانین مربوطه برخواهید آمد؟
برای تاثیرگذاری در تحولات اجتماعی، ضروری است که اولین گام را از اصلاح خویش آغاز کنیم. ملت ایران در گام اول با قانونمداران همیاری کرده است. اما اگر این گام اول را ناشی از جهل بداند ضروری است که در پی جبران مافات در دومین گام خود و متجاوزین تاثیری آگاهانه بگذارد و از خود و پرچمداران مطالبه محور باشد و ایشان را به پاسخگویی بکشاند!
دوستان اصلاح طلب آیا حاضرند در مورد همین حکم تفخیذ، سران اصلاح طلب را که دل در گرو خمینی دارند را به چالش بکشند؟ و یا نه اهل لاپوشانی و شراکت با دزد و رفاقت با قافله هستند؟
#اصلاح_طلبان
#خاتمی
#موسوی

Image may contain: 1 person

No comments:

Post a Comment

کاروان میلیونی دفاعی صلح در اوکراین

# کاروان_میلیونی_دفاعی_صلح   در  # اوکراین تقریبا مطمئنم که مردم # اوکراین قربانیِ کاسبی و تبانی شرق و غرب در سناریوهای نظم نوین جهانی تو...